izoldesmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Magdalena Hoof - 25 maj 2011 21:10

Jag är fortfarande förkyld. Febern kommer och går. Orkeslös. Snyter mig hela tiden så snart har jag ingen hud kvar på näsan.


Har iallafall gjort en matlista för 9 dagar framöver. Iallafall 8 dagar. Det blir väl att vi åker till ICA eller Willys och handlar imorgon. Helst ICA för där får man sen bonuscheck hem, på 25 kr. Konstigt att inte Willys kör med något liknande system.


Jag fick äta middag hos mina fina föräldrar som var snäll som kom och hämtade mig efter 16. Det blev bruna bönor och korv, och jag kände ingen smak alls förren typ sista tuggan. Senare kom syrran och hon och pappa for iväg en sväng och kom tillbaka sen med stora, härliga krämbullar. Den smakade heller inget förren på slutet.

Nytt konstaterande: Jag älskar krämbullar!



Av Magdalena Hoof - 25 maj 2011 11:38

Fy fan vad jag mår dåligt. Ont i halsen, snorar och har nog lite feber. Igårkväll låg jag under täcket i soffan och frös. Snyter mig en miljard gånger om dagen och hostar slem. Det är så jävla äckligt!

Jag snyter mig så mycket så det slår lock i örat på mig så hörseln försvinner. Men sov inatt, det gjorde jag äntligen. Och jag sov skönt! Vaknade imorse och fick ta en dos med nässpray (min bäste vän) och dricka vatten. Sen somnade jag om igen. Tony gick på jobbet och jag vaknade halv 11 idag.


Jag önskar att någon kunde komma hit med mat till mig. Soppa. Sådär som folk gör i amerikanska filmer när någon är sjuk. Min syster ville inte, för hon ville inte blir smittad, sa hon. Älskling jobbar. Så vem tar hand om mig då?

Av Magdalena Hoof - 24 maj 2011 09:35

Igår åkte jag dit på en rejäl förkylning. Eller inte jätterejäl än, men tillräckligt för att jag ska känna mig halvt om halvt däckad och inte kan jag sova heller för det gör snuskigt ont i halsen. Näsan rinner och det gör ont att nysa.

Somnade efter 2 inatt och vaknade halv 6. Jag försökte somna om i 2 timmar men sedan gav jag upp och drog igång filmen Dinner for schmucks. Den var ok. Varken bra eller dålig.

Idag kl 14 är det tänkt att jag ska få delegering för att få ge medicin på jobbet, men jag känner mig inte alls pigg på det idag när jag mår såhär. Men får bege mig dit ändå. Imorgon har jag lite mer intro på morgonen men jag måste kolla upp vad det är som gäller där, om man får jobba om man är förkyld för jag tyckte jag hörde att brukaren är ganska infektionskänslig så det kanske är dumt att gå dit? Ska ringa och höra om det idag.


Idag hade jag även tänkt hjälpa moffa att städa lite hemma hos sig, men dumt att smitta ner han med förkylning så det får vänta tills jag blir frisk.


Av Magdalena Hoof - 23 maj 2011 11:17

Om 2 veckor ska älsklingen opereras i Stockholm och jag kommer inte kunna följa med. Men han säger att jag inte behöver. Han är sådan. Han "kan själv" och behöver inte stöd från någon. Inte vad han säger iallafall. Jag hade tvingat med honom. Jag vägrar åka på sånt ensam. Helst vill jag ha med mig personen in i op-rummet (som egentligen bara barn får, typ mamma och pappa) som är där när jag sövs. Jag brukar tillslut få som jag vill, även fast det egentligen inte går. Sån är jag!


Har väl planer på att hämta Izolde nästa vecka. Längtar efter min lilla prinsessa nu så det gör ont i själen! Jag har hittat en röd tråd som genomgår våra samtal när vi pratar. Hon berättar alltid om kiss och bajs och kräks. Typ senast berättade hon att hon kissat i sängen på natten, och så berättade hon att hon hade fått upp kräks i munnen på tåget en gång. Typ sådana saker. Varför vet jag inte. Men hon är ju, och har varit hemskt länge, i den här kiss och bajs-åldern. Hoppas hon slutar prata om sånt snart...

Av Magdalena Hoof - 22 maj 2011 18:14

Jag fattar inte varför jag FORTFARANDE går upp i vikt trots att jag börjat röra mer på mig. Jag är så jävla less på allt på min kropp just nu så jag tror jag kräks snart. (ja då kanske man går ner i vikt?) Varför ställde jag mig på vågen idag?

Nu vill jag gå ner 15 kg. Minst! Då hamnar jag på ett BMI på kanske 20 istället för 25,1 som jag har just nu, idag! BLÄ!!


Jag har en plan nu i skallen som jag slaviskt ska börja följa. Så länge det inte spöregnar så ska jag:


1. Gå upp varje morgon vid 8:00 och det första jag gör är att då ta en entimmes promenad. Har hittat en slinga som tar 50 min att gå och det ska väl räcka till att börja med.


2. Cykla överallt i den mån det går. Typ till mina föräldar, min syster och ner till stan. Så länge vi inte måste storhandla, ta cykeln för bövelen, och om det inte spöregnar förstås. Bilen ska stå så mycket det bara går!


3. Har fått ett fettförbränningsprogram jag tänkte jag skulle försöka följa. Kanske inte superstrikt men till största del iallafall. Sen dra in på godis (vilket jag faktiskt knappt äter längre, för sött) och saft, läsk och chips. (chips är min last på senaste, jävla skit)


4. Har dessutom börjat kika efter motionscyklar på Blocket och det finns några som inte är allt för dyra. Men frågan är om jag verkligen kommer använda den här hemma. Många säger att man får "gratis träning" framför TV:n med en sådan, men samtidigt vet jag att många cyklar en gång och sen står den och samlar damm. Så där är jag i valet och kvalet.


5. HÅLLA DENNA PLAN!!


Så vad tror ni? (jag vill tro på detta)




Av Magdalena Hoof - 21 maj 2011 21:15

Det blev lite strul ikväll vid läggning av sambons barn. Lite trots hit och dit. Jag säger just inget alls. Tony för sköta det för det är hans barn. Även fast jag skulle vilja säga något så gör jag inte det. Som skrivet, det är inte mina barn och jag har egentligen ingenting med deras uppfostran att göra.


Just nu ikväll längtar jag efter Izoldes kramar. Hon är världens gosigaste. Det var hon inte förut. Då vägrade hon krama en men nu sitter hon ofta i knät och pussar en jätte,jättehårt på kinden. Så hårt så nästan nacken går av ibland. Och så skrattar hon och gör om samma sak igen. Gofisen min!


Jag berättade för Tony hur hon är på morgonen när hon vaknar. Då ligger hon stilla en stund och drar sig innan hon viskar: Mamma, jag vill ha macka. Väntar en stund till och säger sedan: Mamma, vi går upp nu, jag vill ha macka.

Det är så gulligt. Saknar henne massor nu, men det är ju 1 månad sedan hon var här sist nu. Jag sover med henne Hello Kitty-täcke på nätterna. Så mycket saknar jag henne just nu. När hon kommer hit så ska vi gå på Djungelhuset och leka i en massa lekparker. Man kanske skulle ha skaffat en cykelstol så man kan cykla med henne i sommar. Vad ska man göra mer då? Kanske gå på badhuset? Picknick på Jamtli? 

Av Magdalena Hoof - 21 maj 2011 16:14

Då var dom ätnligen ute i hagen igen. Kossorna alltså. Dom hoppade och skuttade och sparkade bakut och råmade. Äntligen få beta grönt gräs igen efter en lång, kall och tråkig vinter inomhus.

Det var fullt med folk, närmare 1500 personer, och vi stod på andra raden vid stängslet. Allt var en timme försenat och det blev småkallt att stå där och vänta. Men tillslut kom dom iallafall och vi hann se nästan alla studsa ut innan vi åkte hem för att göra iordning Tonys dotter som skulle iväg på kalas.


Ikväll ska vi grilla och smaska godis. Kanske se en film. Tonys barn skulle äta middag hos sin mamma, så vi får lite tid för oss själva nu. Mysigt det!

Av Magdalena Hoof - 21 maj 2011 09:40

Om en timme och 20 min är det dags för kossorna att komma ut på betessläpp och i år kommer vi vara där och se hur det går till.

Det ska bli intressant att se, för man har ju hört hur roligt det ska vara, så det hoppas vi på. Barnen har heller aldrig sett och det kan ju vara ett trevligt vårnöje tänkte vi. Så vi ska strax packa in oss i bilen och åka till Fåker.



Ovido - Quiz & Flashcards