izoldesmamma

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 15 maj 2011 21:17

Nu på sista tiden har jag börjat umgås mer och mer med Camilla. Vi har riktigt trevligt ihop. Oftast sitter vi hemma i hennes kök och snackar skit om allt möjligt och beklagar oss för varandra över både det ena och det andra, och jag känner verkligen hur mycket jag har saknat det. Jag har saknat det så himla mycket att ha en tjejkompis jag kan prata med på det här viset. Trots barn som springer omkring och skriker och har sig så kan man prata ändå. Ingen stress, bara dricka kaffe (latte macchiato) och prata.


Idag åkte jag dit igen och den här gången fick Tonys son följa med för han och Camillas son är typ värsta polarna. Dom levde rövare där hemma medans vi pratade och skickade iväg dom på rummet och-eller övervåningen med jämna mellanrum. Fika fick dom också när dom kom på att vi satt och fikade. Sen high-life tills vi skulle åka hem. Jag frågade henne om det var ok att ta med J fler gånger, någon eftermiddag när dom kommit hem från dagis och allt så J och F får leka mer, och det var det. Kan ju vara roligt att ha en kompis efter dagis.

Av Magdalena Hoof - 15 maj 2011 15:58

Nu är jag riktigt jävla trött på det här vädret. Jag hade precis vant mig vid att kunna gå ut i linne och kortbrallor, och så kommer det här?! Det spöregnar och är kallt. Mina fötter är iskalla och lite halvblåa. Man måste ha jack på sig när man går ut, och helst paraply. Man måste sitta inne för att inte bli översvämmad och man kan inte grilla och äte ute på balkongen och mysa. Dagarna blir jättelånga och det visas inget bra på TV:n dagtid. Vad ska man se fram till nu? Jag väntar på ett samtal imorgon, men mycket mer än så är det inte. Vill att Izolde ska komma hit snart och hälsa på, men än så länge vet jag inte när det kan bli av. Men hon kan nog vara här bra mycket i sommar, om jag får tjänsten. Halvtidstjänst plus extra på sidan av på gruppboendet. Då behöver jag inte jobba hur mycket som helst för att komma upp i heltid heller eftersom det är riktigt långa pass på båda jobbena. Kanske 2-3 dagar i veckan, och då kan säkert Tony vara hemma med henne dom dagarna. Om han nu går med på det. Hoppas det! Skulle vara så kul och mysigt att ha henne här några veckor.

Av Magdalena Hoof - 15 maj 2011 11:18

Och så sista, första, bidraget som jag faktiskt röstade på. Första gången jag röstat i den här tävlingen. Det bidraget måste man se när han sjunger live på scen i Dusseldorf.



Av Magdalena Hoof - 15 maj 2011 11:17

Gillade även denna.



Av Magdalena Hoof - 15 maj 2011 11:06

Ja jag tyckte iallafall om vinnarlåten från ESC. Den var fin, och jag kommer nog lyssna på den. Och här har ni vinnarlåten från ESC 2011!




Ovido - Quiz & Flashcards