izoldesmamma

Alla inlägg under april 2010

Av Magdalena Hoof - 30 april 2010 13:37

Det är nu man firar in våren tydligen. Vinter är väck och sommaren är på insprång. Och det ska firas med majbrasa och smällare, grillning och gott att dricka. Jag ska inte grilla, trots att det ändå är 10 grader varmt ute och det faktiskt går att grilla. Nej, då ska köttet stekas i pannan istället. Inte alls lika gott. Men vin, det har jag iallafall. En flaska rött.


Tony surrade om att han ville gå ut och ta nån öl. Jaha...

Det känns väl inte superspännande att gå ut och sitta som femte hjulet och lyssna på när han och hans vänner pratar. Inte direkt alls faktiskt. Jag vet hur det blir.

Och det verkar inte som att dom som jag vet skulle kunna tänkas gå ut ikväll ska ut heller. Jag vill ju ut och dansa och ha roligt så, inte sitta still på en jäkla stol en halv natt och bara sitta. Då kan jag lika gärna stanna hemma.

Och jag som är sugen på att gå ut också. Men har ju inte råd egentligen heller. Eller jag har inte det! Jävla pengar...


Och ironiskt nog så ringde Kornboden imorse och det lät som att jag hade fått jobbet på Recall. Han sa det i och för sig inte rent ut, men när jag sa att jag ska börja på utbildningen på måndag. "Så då kan du inte börja på måndag då om jag skulle erbjuda dig jobb?" frågade han då.

Typiskt!

Av Magdalena Hoof - 29 april 2010 13:32

Jag vet inte varför det är bostadsbrist i just Östersund, men det är det. Det är väl egentligen ingen supermetropol det här kan jag tycka, så jag fattar inte varför det ska vara så himla svårt att få tag i en vanlig lägenhet.

"Mycket studenter" säger några. Jo, men det finns ju faktiskt speciella studentlägenheter till dom om det är så, och det finns ganska många lediga sådana har jag sett.

Jag vill härifrån nu. Vill bo ensam med älsklingen nu. Och Östersundbostäder hjälper ju inte alls direkt till med att underlätta bostadssök med tanke på hur dom behandlar sina kunder. Avanmäler trots att man inte tackat nej tre gånger.

Har just ringt runt till hyresvärdar i stan men ingen hade någon tom lägenhet. Ångrar så mycket att jag inte ringde på en häromdagen, för nu är den borta. Tänkte jag skulle göra det "imorgon" och så blev det för sent när jag kom på det.

Jag kollar på Blocket VARJE dag, flera gånger om dagen, men där finns inget. Det finns i några månader bara, men vi behöver ju nåt fast.

På söndag ska vi i och för sig på visning, men det är ju inget som säger att vi får den. Har inte den blekaste hur många som är intresserade av den heller. Men eftersom det är det närmsta vi är en lägenhet just nu så hoppas man ju på den.

Det tråkiga med den är att den redan är möblerad, och jag vill ha MINA möbler och saker där och inte någon annans. Det enda som fattas för mig är en soffa. Och det ska väl inte vara så himla svårt att få tag i kan man tycka. Så i så fall kanske man kan hyra nåt förråd och slänga in deras grejjer där så man får ha sina grejjer ändå.

Just det där känns hopplöst.

Vi kan inte bo i en sketen liten etta, det funkar inte!

Man måste ju få kunna ha det något avskilt om man vill göra nåt var för sig också.


På måndag ska börja med testerna inför utbildningen då. Man kan ju bara hoppas på att det går bra. Är skitnervös! Och har fortfarande inte fått papper från AF än. Trodde dom skulle komma idag, men nej. Skulle ju va bra att få dom imorgon så man vet var man ska och andra praktiska saker kanske...

Var ner till AF idag och skrev under papper om det där. Sedan upp till Foto Posé och tog ID-foto så jag kan skicka in nytt körkort. Det måste jag göra idag! Sedan träffade jag syrran och åt lunch med henne på Wedan. Eller lunch och lunch, blev en varm macka, eller en halv.


Om 3 timmar slutar älsklingen. Ibland kan jag längta efter han när han bara går på toa typ. Kramigare och pussigare får man leta efter.... <3



Av Magdalena Hoof - 28 april 2010 13:18

På måndag, mina damer och herrar, ska jag börja ta lastbilskörkort! Men snacka om att jag är nervös nu! Och redan på måndag!

Känns som jag hade velat veta om det iallafall en vecka eller 2 innan start ändå. Shit alltså...

Men jag är så jävla glad!

Att det äntligen kan gå vägen för mig med.

Fast riktigt klart är det ju inte. Först ska man gå en testmodul, som det så fint heter, och om och när man klarat den så får man börja på riktigt. Men shit då! Jag har ju fortfarande inte skaffat körkort än. Helvete då!

Imorgon måste jag nog gå och ta kort och skicka in så jag får hem ett nytt då.


Av Magdalena Hoof - 27 april 2010 16:54

Nu mår lilla prinsessan bättre iallafall.

Hon fick komma hem från sjukhuset i söndags efter lunchen. Jag åkte och hämtade dom och hon blev så glad när hon såg mig så hon sprang mot mig. I bilen på väg hem igen så spydde hon 2 gånger igen. Så torka bort det värsta med dom få servetter som fanns. Tur att det inte var så långt kvar då.

Hon blev jätteledsen när hon såg att spytt på både tröjan och byxan och sa att det var så jobbigt att spy och att hon spytt flera gånger och att pappa fått tvätta snuttan flera gånger.

Åh så jag tyckte synd om henne då.

Vi fikade en snabbis när vi kom hem till dom igen innan det var dags för oss att åka hem till ÖSD igen.

Jag ville ta med mig henne hem, precis som planerat, men efter allt som hänt så kändes det inte så smart att sätta henne i en bil i 5-6 timmar. Så vi sa att dom kommer upp nu snart någon helg. Har jag inte fått tag i jobb till dess så kan hon ju stanna kvar ett tag då istället.

Vilken jäkla födelsedagshelg alltså. Lilla vännen...

Men imorgon ska hon på dagis iallafall. Så så pass pigg är hon nu. Det känns bra.


Det är jobbigt att öppna en massa paket!

 


Såhär roligt är det att öppna paket!

 


Gungar med moster Malin!


Cyklar på gamla trehjulingen. Den nya var inte lika "bra".   

Öppnar en massa paket!

 

Det vackraste som finns! Grattis prinsessan på treårsdagen!

  

Av Magdalena Hoof - 25 april 2010 11:00

I fredags fyllde min lilla flicka 3 år. Det firade vi med att ge henne en massa presenter på kvällen när vi kom.

Igår hade vi kalaset och det kom några barn och T:s släkt.

Efter fika så gick alla barnen ut för att leka och jag blev kvar inne och pratade med mammorna en stund.

Plötsligt kommer kusin Linn in och säger att Izolde blöder näsblod. Jag springer ut i hallen och ska dra på mig skorna och då kommer T in med henne i famnen och blodet sprutar ur näsan på henne.

Jag får nästan panik men samlar mig när T säger åt mig att vara tyst. Vi tvättar av henne och försöker lugna ner henne och sedan går hon och jag in i sovrummet och ska byta kläder på henne. Men hon vill som inte riktigt. Hon lägger sig ner och är bara jätteledsen och ser jättetrött ut. Så jag frågar om hon vill sova en stund och det ville hon. Hon somnade rätt snabbt. Jag går ut ett tag och sedan in en halvtimme senare och väcker henne men hon är fortfarande ledsen och är hängig. Hon klänger på mig och vill inte att jag ska gå. Hon vill inte dricka eller ens äta godis. Sedan får jag iallafall med henne ut men hon sitter bara i knät hos mig.

Vid halv 6 ringer jag 1177 bara för att kolla om det är någon fara med näsan och dom tyckte vi skulle åka till Dr med henne så vi gör det. Får remiss till akuten som vi åker till lite senare.

På väg in i Hagaström spyr hon första gången.

Då förstod vi nästan att hon måste fått hjärnskakning.

In på akuten och får komma in till kirurgen som säger att hon ska läggas in för obs under natten.

Sen in till näsläkaren som säger att näsan ser ok ut.

Nu efter lunch får vi veta om hon får åka hem eller om hon måste stanna kvar. Hoppas hon får åka hem.

Hon hade spytt mer inatt och dom hade väckt henne en gång i timmen för att kolla så hon var vid medvetande.

T stannade kvar med henne för jag kan inte sånt. Då skulle jag bara ligga och gråta hela tiden. På sjukhuset försöker man ju visa sig stark men så fort jag åkte hem igårkväll brast det för mig. Tur att T pallar sånt där.

Så det blir varken gymnastikuppvisning eller någon resa till ÖSD för henne idag ser det ut som. Jag tror inte hon pallar att åka bil halva dagen idag och spyr hon fortfarande är det nog ingen bra idé alls.

Jag mår helt kasst för det här. Känner mig så maktlös. Jag kan ju inte göra någonting. Ska hon stanna kvar så åker vi nog förbi där på vägen hem. Annars åker jag dit och hämtar dom innan vi åker hem...

Åh, min lilla älskling!

Av Magdalena Hoof - 21 april 2010 16:23

Jag tycker det gick bra på jobbintervjun idag. Sen om det gick så bra att jag får jobbet, det återstår att se, men rent allmänt så gick det bra.

Pratade en del och så fick jag göra ett datatest som gick bra, vad jag tyckte då. Så nu är det till att hålla tummarna för mig.



Av Magdalena Hoof - 20 april 2010 01:13

Åh vad jag älskar när folk ska lägga sig i och bestämma, gör si, gör så, get a life typ. Det är många som är så. Först är det ens föräldrar, sedan när man växer upp så blir det någon annan.

Undrar vad en psykolog skulle säga om ett sådant beteende?

Någon som vet?

Är det fel att bara sköta sig själv och låta det som ingen annan har med att göra vara?

Alla gör väl sina misstag hit och dit, ingen är felfri, men låt det vara!

Vad harmonisk världen skulle bli om alla kunde sluta lägga näsan i blöt. Jajjemen!

(tänk nu på att det är nattens ord som talar...)


Ja, nu är det natt igen och med natten kommer alla tankar på precis allting. Saker som gör mig så förbannad att jag måste bita mig i armen nästan och saker som gör en mindre glad och så självklart, alla drömmar och mål.


Imorgon ska Tony börja gå dagtid tydligen. Good for you baby!   

Hoppas du säljer utav bara helvete nu.

Får se om han ens tar sig upp efter att nästan ha vridit på dygnet ett bra varv. Men det tror jag nog. Annars vet jag en som med all säkerhet vaknar av klockan...så får väl pussa han tills han vaknar annars.


Izolde pratar:

-Åka mamma snart!

Min lilla prinsessa!

Ja, på söndag ska åka mamma!

Ska kolla upp barnomsorg här uppe också och se om det finns möjlighet till att ha henne på halvtid på dagis, för då kan hon vara här mycket mer sen när jag skaffat jobb också.


En del måste vara bra nyfikna...

Som "inte bryr sig" men ändå måste läsa andras bloggar. 

Förra bloggen jag hade var det någon som kommenterade en del, och det var inte direkt gulliga kommentarer.

Men varför ens fortsätta läsa om man nu "inte ens bryr sig" och om man stör någon så mycket?

Kanske en smäll man får ta när man har en blogg...

Tråkigt men sant!


Är inte direkt trött alls men älskling snarkar och sover gott sedan över en timme tillbaka. Jag önskar att jag också somnat då och sluppit den här tankeverkstan.




Av Magdalena Hoof - 19 april 2010 21:04

Ikväll var det uttagning till Wellas visning. Jag tänkte gå men sedan läste jag att dom som söker ska ha klädstorlek mellan 34 och 40. Då slog det mig att det antagligen bara kommer vara småtjejer som är supersmala och jätteblonda med perfekt make up och ser sådär perfekta ut så jag gav F i det!

Jag tänkte faktiskt gå dit och visa upp mitt hår och hoppas att dom ville ta tag i det. Jag menar gratis klippning och färgning säger man ju inte nej till direkt. Men, jag struntade som sagt i det.

Så jag och syster åkte till moffa istället, pratade och fikade och såg lite på TV.

Imorgonbitti ska vi nog åka och träna och äta lunch ihop. Sedan har jag ingen aning om vad jag ska hitta på...

Ovido - Quiz & Flashcards