izoldesmamma

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 25 maj 2011 21:15

Ikväll visade Uppdrag Granskning på SVT1 ett repotage om Botox och Fillers som har blivit det nya. Det var riktigt äckligt att se hur vissa personer fyller sina läppar till bristningsgränsen och sedan tycker, på fullaste allvar, att dom är skitsnygga, medan dom egentligen ser ut att ha fått en anknäbb.

Och det var förvånande att höra att det får injiceras av i stort sett vem som helst typ städerskan på en salong, eller en hudterapeut, eller grannens son. Så länge dom är tillräckligt kompetenta. Medans dom i andra länder, tex Frankrike, måste vara specialutbildade inom området och måste vara läkare för att få injicera det. Varför har inte vi i Sverige samma lagar och regler som i övriga Europa? Jag trodde Sverige var ett land som andra länder tog efter inom detta område, men så fel man kan ha! Och jag blir också förvånad över hur tjejer går till i stort sett vem som helst och utför dessa ingrepp utan att ta reda på om företaget är utbildade inom området eller har legetimering inom det, men nej, dom lägger sig där och låter sig injiceras även fast en sköterska säger under tiden hon injicerar Filler i läpparna på en tjej att hon inte är den utbildade på företaget som gör den behandlingen, men gör det ändå för den utbildade var inte där. Och ÄNDÅ så låter tjejen henne fortsätta?

Det är sjukt. Det är RIKTIGT sjukt!

Jag säger ingenting om huruvida man vill operera sig eller injicera sig, men se för fan till att personerna som utför dessa ingrepp kan det innan ni lägger er på britsen. Man kan få hela sitt liv förstört!


Av Magdalena Hoof - 25 maj 2011 21:10

Jag är fortfarande förkyld. Febern kommer och går. Orkeslös. Snyter mig hela tiden så snart har jag ingen hud kvar på näsan.


Har iallafall gjort en matlista för 9 dagar framöver. Iallafall 8 dagar. Det blir väl att vi åker till ICA eller Willys och handlar imorgon. Helst ICA för där får man sen bonuscheck hem, på 25 kr. Konstigt att inte Willys kör med något liknande system.


Jag fick äta middag hos mina fina föräldrar som var snäll som kom och hämtade mig efter 16. Det blev bruna bönor och korv, och jag kände ingen smak alls förren typ sista tuggan. Senare kom syrran och hon och pappa for iväg en sväng och kom tillbaka sen med stora, härliga krämbullar. Den smakade heller inget förren på slutet.

Nytt konstaterande: Jag älskar krämbullar!



Av Magdalena Hoof - 25 maj 2011 11:38

Fy fan vad jag mår dåligt. Ont i halsen, snorar och har nog lite feber. Igårkväll låg jag under täcket i soffan och frös. Snyter mig en miljard gånger om dagen och hostar slem. Det är så jävla äckligt!

Jag snyter mig så mycket så det slår lock i örat på mig så hörseln försvinner. Men sov inatt, det gjorde jag äntligen. Och jag sov skönt! Vaknade imorse och fick ta en dos med nässpray (min bäste vän) och dricka vatten. Sen somnade jag om igen. Tony gick på jobbet och jag vaknade halv 11 idag.


Jag önskar att någon kunde komma hit med mat till mig. Soppa. Sådär som folk gör i amerikanska filmer när någon är sjuk. Min syster ville inte, för hon ville inte blir smittad, sa hon. Älskling jobbar. Så vem tar hand om mig då?

Ovido - Quiz & Flashcards