izoldesmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Magdalena Hoof - 31 maj 2011 20:37

Ikväll är det säsongsavslutning på DH. Det var den våren det. Nu måste man vänta ända till hösten för att få veta vad som hände, efter ikväll. Jag tror att någon dör, som vanligt. Jag tror att något händer med någon i familjen Scavo. Det ska bli intressant iallafall.

Sedan blir det BB direkt efter. Sista veckan nu för deltagarna i huset. Idag fick dessutom Sara lämna huset efter att egentligen ha blivit utröstad i söndags redan, men produktionen gjorde en bluff som fick henne att tro att hon var en av finalisterna. Det var bra att hon fick gå. Simon ska vinna. Punkt och slut!


Av Magdalena Hoof - 31 maj 2011 11:01

Imorgon ska jag iväg och jobba, helt ensam! Jag bävar för att lägga mig ikväll för att försöka sova. Jag tror inte att det kommer gå så bra för nätterna innan jag skulle va på intro där jag ska jobba har jag sovit skitdåligt. Jag har svettats, vaknat flera gånger, trott att jag försovit mig och drömt om jobbet bara, så jag har knappt fått en blund i ögonen. Samma var det natten till igår. Så jag var så jävla trött på eftermiddagen. Jag la mig i sängen för att läsa och hann med några kapitel innan jag somnade. Tack och lov hade jag ställt klockan på halv 5 för jag skulle till syster och äta middag. Annars hade jag väl sovit halva kvällen med.

Men varför ska det vara på det här viset?

Varje natt samma sak innan jag ska iväg på intro eller jobb.


Inatt sov jag istället hur bra som helst och vaknade inte förren 10:30! Först vid halv 9 men somnade om. Drömde så bra. Så jag hoppas jag får sova lika bra natten som kommer.


I eftermiddag kommer en tjej hit för att köpa min gamla cykel som jag fick när jag konfirmerade mig. Hade satt ut den för 600 men nu säljer jag den för 400. Men inte en krona mindre, och det skrev jag till henne med när hon frågade om priset. Visst, den är inte den nyaste eller kanske den bästa, men den fungerar och jag har bytt ringklocka och handtag på den, och satt på en sadel som är hel. Sen visst, det är väl lite småfix på den om man vill ha den i tipp-topp-skick, men vad kan man begära för 400 spänn då? Så vill hon inte ha den, så säljer jag den till någon annan.

Av Magdalena Hoof - 30 maj 2011 22:42

...att jag och syrran vann 14000 kr på bilbingon på Vitgården. Helvete vad nervösa vi var där. Jag hade 3 nummer kvar till full bricka, och så kom nr 24. Vi blev nervösa som fan, och så kom nr 16 och jag skrek rakt ut och både jag och Malin fick skitont i magen. Ett enda nr kvar...flera nummer ropades upp och sedan kom det, det som inte fick komma. En tut, från en annans bil. Fy fan vad less vi blev. Det var 2 stycken som fick dela på prissumman. Sådär nära har jag aldrig varit att vinna på bilbingo förut. Är fortfarande bitter....

Av Magdalena Hoof - 30 maj 2011 11:15

Så skönt att en ny vecka har börjat och jag fick lämna helgen som var bakom mig. Nya tag, glöm det som varit.


Har nyss kommit hem från ännu en morgonintro på jobbet jag börjar på på onsdag. Jag är så nervös så jag mår illa. Ena stunden tror jag inte att det kommer funka, och i nästa så känner jag att det visst kommer göra det. Men såhär är jag jämt. Nervös och orolig, och jag blir så trött på mig själv för att jag är på det här viset.

Jag har fått en massa pass i sommar nu också. Tror det blev 8 pass i både juli och augusti, och jag kan få några till, men jag skrev upp mig på dom först och främst. Både jag och hon som jobbade idag tyckte att jag skulle börja med dom först så kunde jag fylla på sen om jag ville. Men nu i juni går jag inte ut riktigt lika hårt. Det blir 4 pass då. 



På torsdag åker jag till Sandviken och hämtar min lillsnutta. Hon ska vara här hos mig och oss i 13 dagar. Vi åker hit på fredagmorgon igen. Och för att tågresan ska gå så bra som möjligt så packar jag med dator, filmer och några böcker. Och så ska vi ju såklart fika på tåget och äta lite godis. 3 dagar senare åker älsklingen till Stockholm för att operera sig, så då blir jag och Izolde ensamma i 2 nätter. Gud vad jag längtar efter henne nu!

Av Magdalena Hoof - 27 maj 2011 10:13

Igårkväll var vi på bio, på Piratfilmen som jag kallar dom. Den var lite långtråkig emellanåt, men det blev lite mer action när dom kom till sjöjungfruarna. Men nja, den var inte sådär jättebra faktiskt. Tråkigt. Det var knappt något folk och såg den heller. Depp var smårolig ibland (och lika snygg som vanligt), men dom första filmerna har varit bättre tycker jag!

Av Magdalena Hoof - 26 maj 2011 17:00

Idag har vi äntligen varit och handlat och införskaffat en del saker vi behövt ha, så nu känns det skönt. Vi handlade en massa mat på ICA Maxi, sedan vidare till ÖoB (hatar reklamen) för att köpa matlådor. Det slank även med nya tandborstar till barnen med Hello Kitty och Spiderman-motiv, och en chipsskål till barnen i plast. Dom hade ju sönder min fina, rosa Popcornskål för ett tag sedan och jag saknar den massor!

Och så var vi in på Jula och köpa en ny cykelsadel (ÄNTLIGEN) till mi cykel så nu slipper jag få ont i röven när jag cyklar. Den blev en med gelé. Hur skön som helst. Och så köpte jag ny plinga och nya handtag till den gamla cykeln som ska ut på Blocket på försäljning. Helst ikväll tänkte jag. Det är en grön MB. Intresserad?


Dagens middagstips är: Raggmunkar



Av Magdalena Hoof - 26 maj 2011 08:53

Varför kan jag inte sova längre?

Det går inte och jag blir så trött. Och nu när man är förkyld och helt slut i kroppen så måste man kunna sova, men det går inte!

Inatt såg jag till och med när solen började gå upp. Det blev bara ljusare och ljusare, och här blir det inte kolsvart om nätterna längre. Så där låg jag, klarvaken, läste några kapitel till i min bok innan jag försökte tvinga mig att somna, och ni vet ju hur bra det brukar fungera?

Men tillslut så. Närmare 3 inatt tror jag det blev, så somnade jag tillslut, bara för att vakna strax innan 8 sjöblöt av svett! Hur vidrigt är inte det då?

Så jag klev upp och hoppade in i duschen. Sedan ringde moffa och frågade om jag kunde komma och städa hos honom, men jag sa att jag var för förkyld för det. Vet inte om han trodde på mig, det lät nästan inte så, men jag orkar helt enkelt inte nu. Kanske i helgen. Söndag eller lördag.

Och om en halvtimme kommer älsklingen hem. Jag längtade så mycket efter honom igårkväll. Det blir så vissa dagar.


På lördag ska vi på lite fest hos en av mina nya jobbkompisar. Kommer vara annat folk där som vi känner också. Fast jag ska köra. Hade ingen lust alls att festa, och Tony skulle också ta det lugnt sa han. Så hoppas det då. Vill kunna hitta på något på söndag, kunna köra bil om vi måste för det är så jävla värdelöst om vi båda druckit kvällen innan och dagen efter får ingen av oss köra bil. Man blir så strandsatt här hemma om det är dåligt väder. Nej, så jag bestämde mig direkt att jag blir nykter.


Idag ska vi åka och storhandla. Hade velat gå en sväng på stan med. Fika kanske, men jag vet inte om det är någon idé om jag inte har någon smak. Mysigt att göra något vi två. Pratade om att kanske gå på bio ikväll, men jag vet inte. Våran plan för juni månad går ju lite i stöpet om vi ska gå ut och fika och gå på bio och sånt. Äh, får se!

Av Magdalena Hoof - 25 maj 2011 21:15

Ikväll visade Uppdrag Granskning på SVT1 ett repotage om Botox och Fillers som har blivit det nya. Det var riktigt äckligt att se hur vissa personer fyller sina läppar till bristningsgränsen och sedan tycker, på fullaste allvar, att dom är skitsnygga, medan dom egentligen ser ut att ha fått en anknäbb.

Och det var förvånande att höra att det får injiceras av i stort sett vem som helst typ städerskan på en salong, eller en hudterapeut, eller grannens son. Så länge dom är tillräckligt kompetenta. Medans dom i andra länder, tex Frankrike, måste vara specialutbildade inom området och måste vara läkare för att få injicera det. Varför har inte vi i Sverige samma lagar och regler som i övriga Europa? Jag trodde Sverige var ett land som andra länder tog efter inom detta område, men så fel man kan ha! Och jag blir också förvånad över hur tjejer går till i stort sett vem som helst och utför dessa ingrepp utan att ta reda på om företaget är utbildade inom området eller har legetimering inom det, men nej, dom lägger sig där och låter sig injiceras även fast en sköterska säger under tiden hon injicerar Filler i läpparna på en tjej att hon inte är den utbildade på företaget som gör den behandlingen, men gör det ändå för den utbildade var inte där. Och ÄNDÅ så låter tjejen henne fortsätta?

Det är sjukt. Det är RIKTIGT sjukt!

Jag säger ingenting om huruvida man vill operera sig eller injicera sig, men se för fan till att personerna som utför dessa ingrepp kan det innan ni lägger er på britsen. Man kan få hela sitt liv förstört!


Ovido - Quiz & Flashcards