izoldesmamma

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 19 maj 2011 14:13

Nu är jag så trött på att det aldrig blir sådär riktigt varmt. Sommarvarmt. Det ser alltid varmare ut ute än det är. Vi tog en cykeltur till ICA och jag, smart som jag är, tog på mig en långärmad tröja bara utifall och tur var väl det, för inte fan var det varmt ute iallafall. Och till råga på allt så hade det börjat regna när vi kom ut från affären. Så vi fick cykla hem i regnet.


Jag tänker ofta på mina utlandssemestrar. Jag längtar tillbaka. Det har varit så härligt att känna värmen, den fuktiga värmen och solen, och havet, och sandstranden under fötterna. Få frossa i god mat. Dricka goda drinkar ur en ananas i poolbaren och få den där gyllenbruna färgen på huden. Minst 2 veckor vill jag vara borta. Annars hinner man knappt packa upp förren man ska packa ihop igen och åka hem.


Igårkväll såg vi ett program om en flygkrasch. Ett plan hade störtat någonstans i Asien och det blev en utredning om varför och det letades svarta lådor och ledtrådar till varför. Och så visade dom andra krascher med, och då var jag ärligt talat inte lika flygsugen mer. Störta i 900 km/h är väl inget som jag längtar efter, rakt ner i havet. Men samtidigt, hur ofta sker det egentligen sådana flygolyckor? Det ska ju vara säkrare att flyga än att åka bil. Men jag vet inte om jag tror på det. Ska man ta sig till varmare breddgrader så är det ju flyget man måste åka med. Så är det ju bara!

Av Magdalena Hoof - 19 maj 2011 10:50

Igåreftermiddag cyklade jag till mamma och pappa en sväng. Fick även träffa farbror och hans fru som kom och fikade. Dom har blivit så gamla, men man har inte träffat dom så mycket nu när man blivit äldre som när man var liten. Så då blir det sån kontrast. Sen cyklade jag hem och hann mest bara stänga dörren innan Tony kom. Blev bara TV-tittande sen.


Idag är det sol ute, men det ser ut att blåsa lite. Men jag skulle vilja åka till BHP (Badhusparken) och sätta mig på långbänken och sola idag ett tag. Ska iväg på intro ikväll kl 18, så passa på att kanske göra något innan dess.


Ovido - Quiz & Flashcards