izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Turbo

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo när vi fick göra oss av med Roxy för att barnen skulle få ha något att pyssla om. För Tonys barn var det kul en vecka ungefär, men Izolde däremot pratar mycket med han, klappar honom, sjunger för honom och läser sagor för honom. Det är hennes lilla kompis. Så idag frågade jag hennes pappa om han kunde tänka sig att ta hem honom till dom ett tag och se hur det går. Izolde pratar ofta om Turbo när hon är hos sin pappa, så varför skulle han då inte istället få bo där istället för här hos oss, när det är Izolde som vill ha honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Av Magdalena Hoof - 9 augusti 2011 23:26

Jag fattar inte själv grejjen med att stanna kvar på jobbet när man har slutat, eller när man är färdig för dagen. Varför sitta kvar då? När man kan gå hem och göra nåt annat? Eller det kanske är för att jag är så jävla tråkig som han hellre är på jo...

Skapa flashcards