izoldesmamma

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 3 maj 2011 22:16

Andra introduktionsdagen gick smidigt. Ungefär likadant idag som igår, alltså inte allt för mycket att göra. Jag jobbar alltså åt kommunen! Det är mycket att ta in och lära sig. Sjukt mycket är det faktiskt. Jag undrar till och från hur i hela helvete jag ska komma ihåg allting när man väl ska gå själv, men som tur är så finns det alltid någon man kan fråga. Personalen säger hela tiden att vi inte ska vara rädd för att fråga om be om hjälp om vi känner att vi behöver det. Men samtidigt vill man ju inte verka helt tappad... Men ju mer man får vara där desto mer ser man hur dom andra jobbar och ju mer lär man sig också. Alla har ju varit nya någon gång.


Idag har det varit riktigt kallt ute igen. Jag märker det direkt på mina fötter när det blir kallare. Dom bli iskalla och det spelar ingen roll om jag har strumpor och tofflor på mig inomhus. Dom blir kalla och domnar ändå. Helt sjukt! Men det är Reynaulds syndrom jag har i fötterna. Skittråkigt för man fryser hela vintern. Finns en salva man kan smörja på, men den får jag migrän av och måste sedan ligga och blunda resten av dagen, så jag vet inte jag vad som är värst mest.


Tony lagade bilen idag så nu har vi äntligen ett fungerande avgasrör. Och så har han bytt till nyare sommardäck och dom gamla ska ut på Blocket.


Imorgon ska jag på intro igen. Antagligen sista dagen denna vecka, men jag ska gå någon morgon också så man lär sig hur den ser ut. Då är det lite mer liv i luckan än det är på eftermiddagen. Som ikväll ringde vi ner 2 tjejer som vi spelade SkipBo med så vi hade något att göra.


Blev osams med syster idag med, vilket jag alltid får dåligt samvete för sen. Så förlåt!

Av Magdalena Hoof - 3 maj 2011 10:10

Både jag och Tony drömde om grannkärringen inatt. Han drömde att hon klagade på oss igen och jag drömde att jag gick ut här ute och hon var där. Hon smajlade sitt fula smajl och skulle prata med mig, men jag gick bara vidare och behandlade henne som luft, trots att hon följde efter och skulle prata och vara trevlig. Är väl i stort sett så jag kommer göra om hon ska prata. Har inget alls till övers för den där mer nu. Inget alls!


Tycker jag har börjat drömma så mycket nu igen. Imorse vaknade jag flera gånger och trodde att klockan var 11 men la mig och somnade om och fortsatte drömma. Tre gånger höll jag på så tills jag tillslut kollade på klockan. Då var den 8:51. Då orkade jag inte drömma mer.


4 timmar kvar tills jag ska jobba igen!

Ovido - Quiz & Flashcards