izoldesmamma

Alla inlägg under december 2010

Av Magdalena Hoof - 2 december 2010 19:51

Till dig a.k.a "ingen du känner iallafall" och "miss not" och alla andra namn du använder dig av!

 

Vem är du att döma ut mig?

Vem tror du att du är egentligen?

Är du så jävla feg så du inte ens vågar skriva vem du är?

Men kommentera både det ena och det andra, det kan du minsann.

Är du en sådan människa som sitter och inte har något annat liv än att glo i bloggar och slänga in idiotiska kommentarer till folk du inte känner, eller vet vilka dom är?

Stå upp för dina åsikter istället!

Men det vågar du ju inte.

Eller hur?

Av Magdalena Hoof - 2 december 2010 19:40

Ingen i Sverige, eller iallafall här i Jämtland kan ha undgått den härjande parasiten här i Östersunds Kommun.

Jag åkte på skiten, (ja, bokstavligt och bildligt talat) för 2 och en halv vecka sedan. Jag hade så jävla ont i magen och fick som så många tusen andra ränna på dass som en idiot.

Ingen feber dock och kräktes inte en enda gång.

I ganska precis 2 veckor höll det i sig och på grund av den där äckliga parasiten missade jag uppkörningen.

Men idag fick jag veta att jag fått en ny tid, så nu är det bara att vänta in den och träna på allt som går att träna på så man klarar den.

Jag gick till skolan i måndags igen efter att ha vart hemma i 2 långa veckor. Tony åkte på det ordentligt för en vecka sedan och är inte helt hundra än och bägge hans barn har blivit sjuka och så min pappa. Och typ 6000 personer till här i stan.

Minst!

Helt sjukt! En sådan här grej kan ju lamslå en hel stad i värsta fall.

Sjukhuspersonalen är hemma och 2 op-salar har stängt.

Vi måste koka vattnet vi ska använda som dricksvatten och till tandborstning och det börjar bli jävligt drygt nu. Kokat vatten smakar dessutom krita, så nej, det är fan inte roligt.

Känns som man är tillbaka på medeltiden. Det är ju så självklart att man ska kunna ta vatten i kranen när man vill, men för oss här uppe är det inte det. Och det är en konstig känsla må jag säga.

 

På måndag börjar jag på praktik och jag hoppas att jag kommer få köra en del och inte bara sitta och åka. Då är det ju meningslöst att ha det. Tänker nog bara ha praktik en vecka och sedan vara på skolan och köra och backa.

 

Snart är det ju jul också. Men julkänslan är puts väck. Izolde ska vara med sin pappa i jul och kommer hit innan nyår istället. Tonys barn ska vara här några timmar på dagen på julafton. Så antar att nästa jul blir våran.

Har iallafall hängt upp en stjärna i fönstret.

 

Ovido - Quiz & Flashcards