izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Lördagmorgon

Av Magdalena Hoof - 6 augusti 2011 09:41

Jag ligger i min bottenlösa säng och läser spännande tågtidtabeller.


Nej, kanske inte riktigt. Men jag läste just ÖP på nätet och ser att dom sprängde upp 30 kg dynamit i våra stora sjö Storsjön igårkväll. Det ni!

Och så läste jag på Aftonbladet att jag, och många andra, är beroende av Facebook. Nähä? Säger du det? Går man in mer än 2 gånger om dagen är man beroende. Går man in på Facebook via sin mobil när man är tillsammans med vänner är man beroende. Går man in på Facebook det första man gör varje morgon är man beroende. Då kan jag säga att jag är beroende.


MEN! Idag har jag inte gått in på Facebook. Jag har dessutom börjat fundera lite över den där sidan. Face-sekt, kanske man ska kalla den. Vad är den bra till, egentligen? Folk skriver bara en massa strunt, lägger upp full-bilder på sig själv och sina vänner, och skriver någon "rolig" kommentar till varandra ibland. Jaha, och det ska vara något det?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Skapa flashcards