izoldesmamma

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 1 maj 2011 22:08

Som vanligt ser jag på BB-utröstningen ikväll och hoppas på att Madde ska åka ut. Hon är så himla tråkig! Snart får vi veta vem som åker...


Tony har sina barn här inatt igen. Dom har varit här hela helgen, eller sovit här iallafall. Men imorgon ska dom till sin momma.


Imorgon börjar jag jobba. Ska börja med 3 dagar introduktion på boendet jag ska vara på. Sen vet jag inget mer hur det blir framöver, men får väl antagligen veta mer om det i veckan.

Det är lite ångest över det hela. Jag har ju inte jobbat på så länge nu, så man blir så hemmatam. Men, inget kneg - ingen deg, så det är ju klart man vill göra rätt för sig. Man kommer ju in i det så småningom. Är ganska less på att bara gå hemma också. Men tycker det är tur att inte Tony jobbar 7-16 varje dag och bara ledig på helgen. Då hade det varit hemskt det här.


Izolde åkte ju hem i fredagseftermiddag. Saknar henne hela tiden. Men jag grät iallafall inte som jag trodde jag skulle göra. Iallafall inte utanpå. Men som vanligt så gör jag det alltid inombords. Mina föräldrar och Tony var med på tågstationen när vi vinkade av henne. Det var riktigt nära att det skulle komma men jag höll tillbaka. Tänkte på en miljard andra saker och Tony höll min hand när vi gick till bilen. Han säger inte så mycket just nu. Finns där vid min sida bara. Och jag tycker det är skönt, att han bara visar att han är där. Det blir bara värre om någon säger något om det. Så tack för det älskling!

Av Magdalena Hoof - 1 maj 2011 12:04

Strax ska vi bege oss till Elgiganten för att se om jag hittar en ny mobiltelefon. Vi tänker ta en promenad dit eftersom ingen av oss antagligen är körbara. Jag tror inte att det ska vara för långt att gå, och jag får äntligen använad mina Easytones igen. Men det går ju alltid buss hemåt om det blir för drygt att gå.

Bara hoppas att jag hittar en nu då.

Av Magdalena Hoof - 1 maj 2011 11:55

Jag fick ett presentkort på JC av min bror i julklapp förra året, men jag handlar aldrig kläder där. Jag har varit dit 2 gånger i år för att se om jag hittar något men det har jag inte gjort. Det har slutat med att jag känt mig fet som en flodhäst och ut springer jag med gråten i halsen. Jag hatar att köpa kläder! Jag tycker inte det är roligt. Det är bara jobbigt och det finns inget som passar.

Men, igår så tog jag mod till mig, igen, och travade in på JC för att prova en gång till. Och till min lycka så hittade jag faktiskt kläder.

Det blev 2 linnen och en tröja. Hur bra som helst, och Tony fick en supernöjd tjej. Inte en enda tår eller flodhästkänsla heller. Hur perfekt var inte det?




Av Magdalena Hoof - 1 maj 2011 09:50

Nu är det officiellt vår. Vår, vår, vår!

Var med några vänner igår och grillade. Vi blev hur många som helst till slut. Jag kände ingen förutom dom 2 vi var hemma hos. Det var sådär.

Jag var den enda som inte hade ansvar över några barn. Kunde göra vad jag ville i stort sett, men hur kul är det när man är ensam om det?

Det var ju gott att grilla iallafall.


Försöker hitta adapten till datorn så jag kan föra över bilderna från Izoldes kalas och när hon var här. Jag tog även bilder igår.


Idag ska jag åka och köpa en ny mobiltelefon. Sambon råkade välta ut ett vattenglas över den igårkväll och nu är den stendöd! Känns sådär lagomt kul. Den är typ bara ett halvår gammal. Eller var. Får se vad dom har för utbud. Har egentligen ingen lust alls att göra det, men en mobil måste man ju ha. Skit!

Ovido - Quiz & Flashcards