izoldesmamma

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 10 maj 2011 22:59

Jag kunde inte motstå frestelsen att köpa en liten jordgubbar för 29.90 på ICA idag. Det var himla gott iallafall. Mer Jordgubbar åt folket!



Av Magdalena Hoof - 10 maj 2011 18:37

Vi vill verkligen flytta nu. Vi vill ha större bostad. Så är det bara. Men först måste jag veta att jag har jobb och helst så måste vi ju veta att Tony också har det. Så jag vet inte om det kanske är lika bra att bo kvar tills man vet mer säkert. Det är både och. Väntar med spänning på fredagen just nu.

Men jag har iallafall ringt ett ställe angående bostad och vi skulle pratas mer igen imorgon.

Men innan vi kan flytta så måste ju lägenheten säljas och hallen måste bli klar. Annars får man väl inte tillbaka mycket alls på en försäljning och vi räknar ju med att gå med en del vinst eftersom vi renoverat och fick köpa lägenheten för skambud.


Har köpt 3 skor idag. 2 par till mig och ett par till min andra hälft. Nu får han nya "Foppa"skor äntligen. Jag köpte fina ballerina skor, svarta i tyg, och ett par vita "Foppa"skor med blommor på som jag kan ha inne på jobbet. Efter det blev det lite häng med Camilla på hennes utegård mitt i stan, och sedan åkte jag hem och planterade om mina 3 blommor. Det kändes bra, mycket bra!

Av Magdalena Hoof - 10 maj 2011 10:47

Snart ska jag åka och hämta Camilla och sedan bär det av på lite skoshopping, som jag kanske nämnde igår?

Är sugen på lite nya underkläder med efter att Roxy bitit sönder 2 BH:ar och ett antal trosor. Får se om jag hittar nåt kul. Blomjord måste jag köpa också och plantera om dom 3 blommor jag har hemma, för annars dör dom snart. Ingen näring för fem öre i jorden dom bor i nu.

Ska handla till en sallad och göra en sån till lunch/middag. Ingen pasta dock. Men vad ska man ha i? Sallad, gurka, kyckling, fetaost....mer då?

Av Magdalena Hoof - 10 maj 2011 09:24

Just nu halvligger jag i soffan med fötterna och benen på vardagsrumsbordet. Härlig ställning. Bakom mig är balkongdörren öppen en bit och jag hör fågelkvitter, en hund som skäller någonstans och den härliga morgonsommarluften. Det är så underbart! Att så lite kan få en att må så himla bra. Ofattbart egentligen.


Inatt har jag vaknat flera gånger, igen. Jag fattar inte varför jag ska behöva vakna såhör som jag har börjat göra. Jag vaknar för det mesta i gryningen och ser när solen är på väg upp. Jag har ingen aning om vad klockan är då, men det måste vara tidigt. Sen somnar jag om för att vakna lite senare och det syns tydligt att det fortfarande är natt.

Och så alla dessa drömmar. Det är så mycket jag drömmer om. Inatt drömde jag att militären var ute efter mig och Izolde och Tony, för vi hade gjort något. Så vi gömde oss i ett gammalt uthus och såg hur militären marscherade runt huset. Sen när dom gått så tog vi oss till en flygplats för att flyga iväg men då var militären där, så vi fick vänta tills dom boardat innan vi vågade oss in på flygplatsen. Och planen såg jättekonstiga ut. Dom såg ut som sådana där bebisleksaksplan, i gult och rött, om ni vet vilka jag menar? Dom är ganska stora och klumpiga. Så såg planen ut, fast i olika modeller. Undrar vad allt det där betyder?


Idag kom den glada överraskning jag väntat på tillslut!

Ovido - Quiz & Flashcards