izoldesmamma

Alla inlägg under september 2010

Av Magdalena Hoof - 23 september 2010 20:32

 For you there'll be no crying
For you the sun will be shining
Cause I feel that when I'm with you
It's alright, I know it's right

And the songbirds keep singing
Like they know the score
And I love you, I love you, I love you
Like never before


To you, I would give the world
To you, I'd never be cold

Cause I feel that when I'm with you
It's alright, I know it's right

And the songbirds keep singing
Like they know the score
And I love you, I love you, I love you
Like never before

Like never before; like never before.

 

Av Magdalena Hoof - 23 september 2010 18:11

I loved you first...

 

 



You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the stars came fallin' on our heads
But they're just old light, they're just old light
Your hair was long when we first met

Av Magdalena Hoof - 23 september 2010 10:48

Jag har suttit och kikat efter utlandsresor både igårkväll och idag.

Jag är sugen på Egypten. Där är det varmt i vinter när jag vill åka och billigt.

Jag är sugen på att åka iväg när jag är klar i skolan en, helst två, veckor och bara njuta ett tag. Jag och Älsklingen.

 

Det känns som vi behöver få komma iväg ensamma någonstans och bara ha det bra. Få ladda om, äta gott och sola och bada.

 

Men som alltid är det ekonomin som avgör vad man kan göra och inte.

 

Men Egypten känns hett för mig. Det blir ju inget Thailand i vinter. Det blir alldeles för mycket pengar för oss nu. Men en vecka med all inclusive i Egypten kostar inte alls så mycket som jag trodde.

Så nu blir det till att överlägga lite här hemma när Älsklingen kommer hem efter Umeåresan!

Han kommer hem idag!

Längtar till imorgon då han kommer hem från jobbet. Vi ska ut och äta god middag imorgon och ha det mysigt bara!

Sen kanske lite, lite shopping på lördag.

Helgmys!

Av Magdalena Hoof - 22 september 2010 19:27

Här kommer några bilder på Prinsessan från gårdsfestlördagen.

 

 

     

 

  

 

     

 

  

Av Magdalena Hoof - 21 september 2010 18:25

Det känns som någon har slitit ut mitt hjärta ur kroppen och sedan slitit det itu i tusen bitar och sedan stoppat tillbaka det.

 

  

 

Can you please fix me?

Av Magdalena Hoof - 20 september 2010 15:33

Jag röstade aldrig i det här valet.

Jag valde mellan 2 partier, men det blev inte av. Visst hade jag kunnat förtidsrösta men det blev aldrig av, trots att jag tänkte göra det flera gånger, men då glömde man röstkortet hemma. Sedan kom Izolde och då hade man knappt tankar på annat än henne.

Och så kom vi hem för sent igårkväll för att hinna till vallokalen innan den stängde.

Så det blev aldrig av.

 

Men, det var ju själva Fan att Alliansen skulle till och vinna i år igen.

Det jag blir mest förbannad över nu är att dom utförsäkrar så pass mycket folk som man hör att dom gör. Man får alltså inte vara sjuk. Man ska Jobba. Man ska Slita. Trots att läkaren säger att personen i fråga inte alls kan det!

Man ska hellre ha försörjningsstöd. Tvingas sälja lägenhet. Bli oviss sin framtid.

Det är så Sveriges befolkning tydligen vill ha det.

 

När man inte sitter i skiten själv vill säga.

 

Jämland är iallafall ett Socialdemokratiskt län. Tack och lov!

 

Självklart röstar ju alla människor på det dom tycker är bäst för dom själva. Men för vissa människor har jag inte förståelse för, varför som röstar som dom gör när det inte alls gynnar dom!

 

Bara att hoppas att dom inte hinner ställa till med ännu mer jävulskap!

 

Av Magdalena Hoof - 17 september 2010 09:33

Izolde är ett sådant där barn som ser efter dom andra och säger till när någon gör fel.

 

Igår när vi såg på hockey och Brynäs nästan gjorde mål så sa hon såhär:

 

Tony: FAN!

Izolde: Säg inte fan igen!

 

Hon ser efter barnen på dagis och ser till att dom gör som fröknarna säger.

Jag vet inte från vem hon har det. Men jag tycker det är så gulligt när hon ska tillrättavisa en när man säger fel.

 

Men snart åker hon hem och det kommer bli så tomt och ensamt här hemma.

Hon ska tillbaka på söndag och på tisdagmorgon åker Tony till Umeå med sitt jobb. Killen han jobbar hos ska opereras där så han kommer inte hem förren på fredag.

Det kommer bli en jobbig vecka känner jag.

Och nu när uppkörningen börjar närma sig med stormsteg så börjar nerverna försvinna helt. Fy fan vad jag är nervös!

Av Magdalena Hoof - 16 september 2010 17:54

Ikväll spelas Premiärmatchen mellan

 

  

 

och jag hejjar självklartMoDo!

 

Jag kan ju bara ana hur stämningen här hemma kommer vara om BIF förlorar ikväll.

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards