izoldesmamma

Alla inlägg under maj 2010

Av Magdalena Hoof - 31 maj 2010 17:27

Idag satte den riktiga utbildningen igång. Dagen försvann i ett nafs.

Jag satt hela förmiddagen med B-teorin och hann göra 3 faser innan lunch. Klarade alla utan underkänt en enda gång.

Sen åkte jag till mamma och åt lunch på hennes jobb och solade lite. Tillbaka och hade vägverkskurs, den första av 3. Grupparbete och sedan fick vi gå hem vid halv 4.

Hem och slängde sig i en solstol och hann sola en timme innan solen försvann från altanen.

Iväg med syrrans bil och hämtade cykeln och fick skjuts hem med den för jag orkade inte cykla hem.


Igårkväll så började jag och Tony fundera på allvar vem den här "Laila Klang" är...alias: Ischias och Astrid också för den delen.

Och säkert andra alias som jag valt att inte publicera.

Nu vet vi iallafall var den här människan befinner sig, i vilken stad och till och med vilken gata!

Ja, svårare än så var det ju inte.

Lätt som en plätt!


Av Magdalena Hoof - 30 maj 2010 10:43

Idag är det mors dag!

GRATTIS min fina mamma på dagen.

Det blir lite tårta senare idag. Gott.

Jag och pappa ska åka iväg och fixa det bara jag släpat upp mitt arsel ur sängen. Typ nu....


Hämtade syster yster inatt ute vid Frösö Kyrka, eller Stocke Titt var det då, efter bröllop som hon var på. Hon och en till tjej hade varit fotografer och dom hade tagit över 1000 bilder var!

Så 2:15 inatt ville dom ha skjuts hem så bara att kliva upp och åka och hämta. Tur jag ordnat kanske världens bästa skiva till bilen så man inte somnar.


Och första natten i nysängen med. Fan va najs det känns!

Tony frågade igår när vi hade lämnat syrran på bröllopet hur det kändes att ha köpt vår första möbel ihop.

Och fler blir det ju!


Fick ju ett riktigt tråkigt svar från a-kassan i veckan med. Men tur Tony tjänar så pass bra som han gör nu. Jag blir nästan som en lyxfru nu ett tag framöver. Fram till iallafall vintern. Jag hoppas så jävla mycket att jag får ett jobb snabbt efter utbildningen!

Har funderat på att kanske flytta ner till Gävle igen sen. Lät ju inte helt omöjligt det faktiskt. Valbo kanske, men inte Sandviken igen...

Vi får se vad som händer och fötter.

Och så måste jag prata med T igen om möjligheten att ha dagis här uppe för Izolde med så hon kan vara här mer.

För på torsdag kommer hon hit! Min lilla sessa!   

Av Magdalena Hoof - 30 maj 2010 10:40

jadu,,tänk om alla visste hur var,är... tony som du hade kastat ut.att man kan vara så rädd för att vara själv som du uppenbarligen är att du väljer att vara tillsammans med en som lurade å manipulerade dig,svag självkänsla kanske,tur du inte har vårdnaden om din unge,hur skulle du hantera den saken måntro? white trash är namnet på dig....om du undrade ;) kasta ut skithögen som du så gärna måste ha nära dig eller känner dig skyldig till att försörja,,, ni har båda barn har jag förstått men ingen av er kan,vill eller vet hur man handskas med barn.ni borde bli satta på hem för ert eget bästa,, tror du vet det med.... men det är ju bara min åsikt,,, du kommer ju inte lägga ut det här för då kan det ju framkomma att det är fel på dig å det är det ju inte.din stackare där..... blääääääää.. fram för tvångs sterilisering,,,,

 

 

TACK Laila Klang för att du verkligen förstår allting! Och säger till mig som du anser vara omyndig typ, hur jag ska leva mitt liv!

Och du då?

Du har aldrig gjort fel i ditt liv?

Är du helt och hållet perfekt?

I så fall tycker jag att du ska starta en skola där du lär alla människor i hela världen hur man blir lika perfekt som du!

Jag kommer sitta på första parkett, det lovar jag!

Så tack så hemskt mycket för dina vackra ord :)



Av Magdalena Hoof - 28 maj 2010 16:26

Ja, då var en större säng rikare imorgon då!

Hittade en säng på blocket.se idag och ringde på den och den var min om jag ville ha den. Så har ordnat med släpvagn och bil med dragkrok så imorgon ska vi hämta den, jag och älsk!

Resårbottnar, bäddmadrass och sängram! Skitbra det.

Och i samma veva så lämnar jag min gamla 120 säng hos en gubbe som ringde och ville ha den. Perfekt! Det var som på samma ställe. Som att det var menat!

Hoppas man kommer sova skönt i den nya. 160 cm bred, så nu kan man bre ut sig lite extra. Min första egna riktiga stora säng med fin sängram och hela skiten!

Nu fattas bara soffa. Men det finns inget av intresse på blocket just nu, men det är bara bra med tanke på att vi inte har plats för någon soffa förren vi flyttat. Det får vi ta i slutet av juni.

Det här känns riktigt jäkla bra måste jag säga. Det blir vårat, med våra saker. Grejjer vi köper tillsammans nu. Visst, jag hade ju allt förutom soffa, men känns skönt att få köpa något ihop ändå. Som säng och soffa nu då. Underbart!

Av Magdalena Hoof - 28 maj 2010 11:40

Visste ni att Naturrutan blir just Naturrutan baklänges?

För just nu känns det som jag sitter mitt ute i naturen faktiskt. Fåglarna kvittrar för fullt och det hörs ända in och regnet droppar ner från en tung himmel. Det är sånt där skönt fågelkvitter som liksom gurglar fram sitt kvitter på slutet i olika toner.

Inte sånt där jävla kraxande från skatjäveln.

Känns skönt att veta att det är sommar fast det ändå känns som man blivit lurad på den. Med tanke på vädret. Kallt, blåsigt, regnigt.


Hittade en hel säng med madrasser och sängram idag för bara 2000 som jag vill ha. Vi behöver ju som en större säng, men nu är det pengar som problemet. Synd man inte fått skattepengarna än. Då hade det inte vart några problem.

Och så en soffa....sen klarar vi oss.

Egentligen klarar vi väl oss med min 120 cm säng, men ändå. När barnen ska bo där så känns det som man vill ha lite större så dom får plats med respektive förälder när dom väl är där. Izolde kommer ju upp en vecka i slutet av juli så behövs ju nåt till dess. Och eftersom det bara är en tvåa så ryms det inga mer sängar.

Av Magdalena Hoof - 27 maj 2010 13:35

Ja, jag kan ju kläcka ur mig det nu då varför allt är så bra.

Jag, eller vi, har fått tag i lägenhet äntligen!

Prelimenär inflytt 1 juli. Kontraktskriveri nästa vecka. Bara hålla tummarna att vi verkligen får komma in 1 juli.

Det är ett hus på landet, Nälden. Bort från staden. Ut på vischan och ha det bra bara.

Allt känns skitbra nu.

Jag och Tony ska skaffa ett liv tillsammans. Äntligen!

Jag går ner i vikt precis som jag vill.

Jag går utbildningen jag verkligen vill gå på och få bli det jag verkligen vill bli. Det är väl såhär det ska kännas va?

Men det känns så overkligt! För det var så himla länge sedan jag kände på det här viset. Så jag kommer ju faktiskt inte ihåg hur det ska kännas!

Jag blir nästan rädd. Tänk om det inte fortsätter vara såhär? Tänk om allt skiter sig?

Nej, tänk goda, positiva tankar nu!

Av Magdalena Hoof - 26 maj 2010 21:54

Hemlis, hemlis...

Jajjemen, men fy fan det är så jävla bra så det är inte sant!

ÄNTLIGEN!

Som jag väntat på det här.

Svävar på moln!

Av Magdalena Hoof - 26 maj 2010 10:02

Jag känner mig som en sneknullad babian idag.

Inget illa menat om just babianer, men det passade som ihop.

Jag har ont och värk i hela kroppen. Speciellt rygg och axlar och jag sover så jävulskt dåligt på nätterna så det känns som ingen mening att ens försöka somna längre.

Jag vette tusan vad som hänt.

Blir frustrerad när jag vaknar tusen gånger varje natt och somnar om lika många. Drömmer...

Drömmer helt sjuka grejjer!

Känns som en demon har tagit min kropp till fånga och ska utöva konstiga experiment på den.

Hjälp?

Skapa flashcards