izoldesmamma

Alla inlägg under september 2010

Av Magdalena Hoof - 15 september 2010 09:47



  


I Made A Mistake

Av Magdalena Hoof - 13 september 2010 21:04

Idag fick jag mig en överraskning.

Min Izolde kan ju sjunga.

Hon sjunger Carola!

Hon sjunger refrängen på den här låten när jag spelar den i bilen.

 


Hon till och med oooar och drar ut på tonerna där Carola gör det i sången.

Jag kommer själv ihåg hur jag gjorde det, härmade mina idoler och låtsades vara dom. Men hur tidigt har jag ingen aning om.

Men jag kommer ihåg att när jag hade börjat skolan så lyssnade jag ofta på Lena PH och härmade henne.

Izolde kanske blir lite lik mig trots allt?

Av Magdalena Hoof - 13 september 2010 13:47

Jag ska bli faster! Min storebror och hans tjej ska få en liten bebis i februari. Det känns riktigt, riktigt roligt för inte trodde väl jag att han någonsin skulle få barn. Han börjar ju bli till åren, men vid närmare eftertanke så kommer han vara lika gammal som Izoldes pappa när han blir pappa för första gången.

Nej, man blir ju inte mindre sugen själv på en liten bebis när nästan alla runt omkring en skaffar barn hit och dit nästan lika ofta som jag byter underkläder. Det är iallafall så det känns.

Men man får nog nöja sig med att bli faster istället.

 

Izolde när hon är nyfödd! Tänk att dom ska få en sådan här liten skrutt!

  

 

I fredags åkte vi till Sandviken och hämtade Izolde. Det blev alldeles på tok för sent innan vi kom hem. Vi skulle hämta Tonys barn, vilket vi gjorde, men vi hade planerat att vara hemma vid 17-18-tiden på kvällen. Det blev runt 20:30 tiden. Så alla barn var supertrötta när dom väl kom hit så det blev bums i säng.

Lördagen bestod av en massa lek. Det var gårdsfest här i området och barnen fick rida på åsna och ponny, korv med bröd, fika, ansiktsmålning och fiskedamm.

Senare på kvällen blev det grillning med egen mat man ville grilla. Men det blev en tidig kväll ändå. Nästan alla hade gått när klockan var 20 så då tog jag med mig barnen hem och gjorde dom klar för natten. Det blev lite film och sedan kom Tony hem och det blev godnatt ganska tidigt för oss med.

Det är som lättare med barn när dom är fler. Då kan dom leka med varandra och dom hittar på mer själv än när dom är helt ensamma.

Men helgen var rolig, dock lite småsura barn igår, men alla har väl dåliga dagar.

 

Inatt är vi ensamma hemma jag och snuttan. Tony jobbar och kommer hem imorgoneftermiddag. Mamma ska vara barnvakt på förmiddagen imorgon när jag åker till skolan och har körlektion. Tony ska passa Izolde hela onsdagen för jag har körlektion hela dagen då. Och på torsdagen en stund. Bara hålla tummarna att det går bra! Annars får jag åka hem.

 

Men ja, GRATTIS till min bror och hans tjej S! Jätteroligt tycker jag!

Av Magdalena Hoof - 8 september 2010 16:08

Har ni någon gång önskat er något så mycket så ni inte kan få bort det ur huvudet?

Det är näst intill det enda ni tänker på och pratar om och skulle nästan göra vad som helst för att få det ni önskar?

Ungefär så har jag det nu.

Jag önskar innerligt.

Men jag pratar inte så mycket om det.

 

Vissa dagar är det värre och andra dagar mindre.

Det är nästan som tortyr vissa dagar. Att inte riktigt veta!

Jag vill alltid veta. Jag vill ha svar på allt.

Nu, på en gång och inte sedan.

Jag kan tjata tills jag får svar.

Då uppfattas jag som väldigt dryg i vissa fall.

Ett spimpelt Ja eller Nej är det enda jag behöver ibland. Ibland ett mer omfattande svar.

 

Jag har redan fått svar på Min Önskan.

Egentligen behöver jag inte så mycket mer.

Jag vet att önskan kommer slå in.

 

Men jag kommer fortsätta önska fram till dess!

 

 

Av Magdalena Hoof - 6 september 2010 18:09

Den här veckan är det truckutbildning som står på schemat hela veckan. Och med truck menar jag alltså sådan här:

 

  

 

Vi har 5 st som vi ska dela på vi 9 som går utbildningen. Så hälften får köra på förmiddagen och den andra hälften på eftermiddagen.

Idag var det mest teori och lite säkerhetskontroller som man tydligen ska göra varje dag om man jobbar som truckförare.

Inte så värst spännande!

 

Desto mer spännande är det att vi fått mail från flera av uppfödarna jag mailade till igår om valpar. Det verkar positivt hos 3 av dom. Har fått väldigt bra respons tillbaka att dom tycker att mailet var trevligt och informativt samt att vi verkar passa för att ha en dalmatiner.

Så vi får prata ihop oss nu i veckan och svara tillbaka, alternativt ringa, till dom som hört av sig och vill ha kontakt med oss.

Av Magdalena Hoof - 5 september 2010 13:58

Har ni tänkt på att ens föräldrar alltid är dom som "vet bäst"?

Inte konstigt att det blir dispyter om saker och ting då och då när man inte alls är överens och tycker lika. Det kan bli ganska jobbigt ibland! Speciell när det handlar om saker som ingen annan än jag själv har med att göra. Jag är vuxen nu. Men fortfarande ett barn. Alla är vi barn på ett eller annat sätt.

Men så till det jag menar just nu då.

Jag och Tony har väl mer eller mindre bestämt oss för att skaffa en hund, men "jag får inte för mamma" om man säger så.

Det är där jag är det lilla barnet och det är där mamma ska lägga sig i.

Jag vet exakt vad dom kommer säga och tycka.

Jag har haft hundar förut i mitt liv. Tony likaså. Så jo, vi vet ju vad vi ger oss in på.

Dom menar nog inget illa när dom ska komma och tycka, det tror jag absolut inte!

Dom vill nog bara väl och ge en en tankeställare innan och vill att man ska tänka efter såklart. Och jag kan tänka efter före, tro mig!

Hur som helst.

Tony vill ha en större hund, och jag helst en liten så där går vi inte riktigt ihop. Med liten menar jag inte en liten dammtuss, utan något större. Men så funderade jag till (jodå, det kan jag visst det) och kom på den briljanta idén att en Dalmatiner kanske skulle passa oss?

 

  

 

Jag har alltid tyckt att dalmatinern verkat frän med sina svarta (och i vissa fall bruna) prickar.

Så jag började läsa på om rasen och visst skulle den passa oss på alla sätt och vis. Den kräver tydligen inte den slags motion som många andra större hundar behöver, utan den behöver annan aktivitet i form av lek och träning.

Den tycker om att ligga hemma och vila och vill gärna ha mycket kroppskontakt.

Skulle någon attackera en när man är ute och går så är inte dalmatinern sen att skydda sin husse/matte.

Den passar utmärkt som sällskapshund och det är det vi är ute efter. En hund som inte kräver milslånga motionspromenader och som är tillgiven sin familj.

Och bara utseendet får ju mig att smälta! 

Så jag gav slag i saken idag och skickade iväg mail till en rad uppfödare bara för att höra mig för om valpar inom en snar framtid.

Fick ett svar att dom hade valpar kvar som var födda i maj, men det kändes lite väl tidigt nu. Och både jag och Tony vill helst ha en valp som vi får hämta vid 8 veckors ålder så man får ha den från bebisliten!

Så nu går jag här hemma och väntar på svar från uppfödare och hoppas på att snart kanske få bli ägare till en sådan här liten underbar sötnos!

 

  

 

 

Av Magdalena Hoof - 5 september 2010 09:03

I fredags kom då rörmokaren och min storebror hit hem och installerade den nya toalettstolen och dom nya blandarna. Det blev så himla bra!

Nu känns det riktigt fräscht att gå på toaletten istället för stolen som suttit där sedan -85.

Vi hittade fina saker på Blocket.se men har inte satt in det ännu. Bara handfatet med kommoden. Spegeln, skåpet och handdukshängaren får vänta lite till.

 

Jag tycker om Blocket.se. Man kan faktiskt fynda ordentligt där. Men självklart finns det massor med skit också. Det är ju loppisfynda fast på nätet. Går jag på loppis IRL så hittar jag sällan fynd. Inte i den här staden iallafall. Igår såg jag ett gammalt skrivbord med spegel som var vitt som jag bara ville ha! Men ekonomin sätter stopp.

Gick sedan in på mio.se och hittade en möbelserie där som jag vill ha. Som dessutom inte kostade skjortan! Vi skulle behöva en ny TV-bänk sedan platt-tv:n kom och ett nytt rumsbord.

Jag älskar mitt rumsbord men det märks att det varit med ett tag. Det är fläckigt (och jag får inte bort fläckarna) och det är avbrutet på ett ställe.

Så Tony tyckte vi skulle ha ett nytt rumsbord också. Det fanns vitrinskåp och avlastningsbänk till och matmöbel. Men inte just nu. Kanske senare.

Av Magdalena Hoof - 3 september 2010 08:46

Alldeles, alldeles snart kommer storebror och hans rörmokevän hit och ska koppla in den nya badrumsinredningen. Helst hade jag velat renovera om hela badrummet och kakla om och klinker och alltihopa, men ekonomin räcker inte till det den här gången. Det får bli ett senare projekt, men det blir ny toalettstol och blandare till badkar och handfat. Dessutom köpte vi bättre begagnad inredning på Blocket.se bestående av spegel, handdukshängare, skåp och handfat. I lite shabby chic - stil. Det är hemskt synd att det egentligen inte alls passar in i badrummet som det ser ut nu, men jag tänker såhär istället; det är badrummet som inte passar ihop med inredningen. Vi har nog världens fulaste badrum!

 

Bilder kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards