izoldesmamma

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 16 maj 2011 23:47

Jag har börjat märka av en viss skillnad nu på senaste tiden. Skillnaden är att jag drar mig för att gå och lägga mig ensam. Som nu ikväll när Tony jobbar så vill jag inte. Jag vill inte släcka ner så det blir knäpptyst och mörkt. Varifrån kommer nu helt plötsligt det här?

För 3 år sedan hade jag exakt samma problem, men det gick över, men nu börjar det komma tillbaka. Jag vet inte hur jag ska beskriva känslan. Det känns konstigt i kroppen. Som det kryper i mig av att behöva gå och lägga mig. Som att det är något dåligt på något vis. Ångestladdat. Får som tvinga mig själv att lägga mig. Jag brukar läsa en stund, men sen när jag ska släcka får jag nästan ångest på riktigt.

Av Magdalena Hoof - 16 maj 2011 18:01

...bara så trött!!

Av Magdalena Hoof - 16 maj 2011 15:43

Den kommande månaden ska jag och Tony göra ett litet experiment angående den ekonomiska biten. Han kommer nog få en ganska bra lön den här månaden med tanke på att det varit storhelg och en jobbresa. Hur vi ska gå tillväga tänker jag inte förklara, men en del består av att vi ska cykla istället för att åka bil. Bilen tar vi endast i nödfall, tex om det regnar eller om vi ska storhandla, som också är en del i experimentet.

Oftast storhandlar vi faktiskt redan, men ändå så tycker jag att man springer på affären i tid och otid, och nu ska vi försöka att verkligen hålla oss till planen. Känns grymt bra faktiskt! Bara hoppas att planen håller.

Av Magdalena Hoof - 16 maj 2011 12:54

Idag gjorde jag något så ovanligt som att sova till 12:13. Då vaknade jag efter 8 timmars sömn ungefär. Jag låg och såg filmen Du har mail inatt och efter det kunde jag inte somna. Jag vände och vred på mig hur länge som helst innan jag somnade. Strax efter att jag somnat så vaknar jag av att Tonys barn är vakna och sitter och äter frukost och dom försöker inte ens vara tyst. Tony fick säga till dom hur många gånger som helst, men speciellt en av dom lyssnar inte. Så det blev lugnt och skönt när dom åkte och jag kunde somna om igen. Vaknade till när Tony kom hem efter att han lämnat på dagis och sen somnade jag när han åkte till jobbet. Ända till lunchtid. Herregud, såhär länge har jag inte sovit sen jag var i puberteten, för 12-15 år sedan.

Ovido - Quiz & Flashcards