izoldesmamma

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 17 maj 2011 15:44

Ikväll ska vi iväg och kika på en lägenhet. I Brunflo, av alla ställen. Radhuslägenhet är det. För ett år sedan kollade vi på en sådan lägenhet men då fick vi inte ta den. I år ligger vi plats nr 8 i kön, och jag tvivlar på att vi har en chans på den, men är den bra är det bara till att tacka ja ändå. Vi vill ha större. Vi vill ha ett eget sovrum, precis som alla andra. Vi vill ha uteplats. Och det är 2 våningar. Alla sovrummen på övervåning, plus ett badrum, och nere vardagsrum, kök och en liten toalett. Det skulle vara himla mysigt. Tonys dotter får ett alldeles eget rum, och hans son och Izolde får nog dela, men sonen får ju på sätt och vis också ett eget rum, förutom dom dagar Izolde är här. Nu bor vi fan trångt. Så, vi får se vart det här slutar! En trea skulle ju fungera det också.

Av Magdalena Hoof - 17 maj 2011 10:54

Den där stora gula bollen på himlen är tillbaka hos oss idag. Jag tror dessvärre inte att det är speciellt varmt ute, men vad gör det när solen är här?

Bara jag slipper regn och rusk är jag glad!


Idag är det tänkt att jag ska åka till Frösön (och köa på Frösöbron en halvtimme innan man är över pga ombygge) och skriva på avtal. Mitt första riktiga jobbavtal! Då får jag nog veta lön och annat. Det lät som jag kunde få 11 pass i juli och 14 i augusti. Snacka om pengar det kommer bli! Eftersom man jobbar 8-22 på dagarna så blir det riktigt bra pengar det. Måste bara prata med Izoldes pappa och bestämma när dom ska komma upp i sommar med. Sen ska nog både jag och Tony jobba arslet av oss i sommar och spara, spara, spara allt vi bara kan. Tony blir utan jobb om drygt 3 månader, som det ser ut just nu, och då är det bra att ha en buffert att ta av när det krisar. Det dummaste han gjort var att sket i att anmäla sig till a-kassan. Snacka om att han hade fått bra a-kassa när han blir arbetslös då, men nej. Jag fick ju inte a-kassa för det fattades någon vecka, och jag vart så jävla trött då. Bara att hoppas att både han och jag får mer jobb. Leta som tokar under sommaren ska vi göra.

Ovido - Quiz & Flashcards