izoldesmamma

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Magdalena Hoof - 6 maj 2011 21:48

Vi gjorde enchiladas till middag idag och Tonys brukare och assistenten som jobbar idag kom hit och åt med oss. Vi satt ute på balkongen och åt. Och så slängde jag ihop en kladdkaka till efterrätt. Det är alltid lika kul att ha folk på middag. Vill ha det ofta!


Nu är det sista perioden i hockey för ikväll. Sverige leder mot Frankrike med 3-0. Såklart. Tony missar just nu perioden för han är ute och fixar med ungarnas cyklar. Dom skulle tydligen hem till deras mamma imorgon. Hans son ska lära sig cykla utan stödhjul. Det håller Izolde på att lära sig i år. Och hon är 2 år yngre än han. Men det handlar väl kanske om tid och ork...


Imorgon har Izolde barnkalas hemma hos sin pappa. Jag pratade med han idag och han berättade att han köpt en ny cykel åt henne. Hon fick en 12" förra året, men nu får hon en större. Och gissa vad?! Hon får en Hello Kitty-cykel! Och en Hello-Kittyhjälm och så en Hello-Kittykudde. Det ni!

Hoppas hon får det bar på sitt kalas imorgon, min lilla fis.

Älskar dig mitt hjärta!

Av Magdalena Hoof - 6 maj 2011 11:25

Fredag. Den, kanske, bästa dagen på hela veckan. Fredag är förknippat med dricka, godis och chips med dip. Något bra familjeprogram på TV och sedan en "Nio-bio" som man redan sett några gånger men den är lika bra för det. Eller alternativet: Fylla, fest och skallebank imorgon. Jag föredrar det första. Mys med sambon här hemma. Fast visst, en flaska vin att dela på såhär på en fredagkväll är väl aldrig fy skam. Men vi har tvättstuga ikväll, så det blir lugna gatan hos oss.


Planerna för idag var väl att kanske åka till Badhusparken och sätta oss på "långbänken" vid vattnet och sola, men solen vill inte riktigt visa sig idag. Mer moln är blå himmel. Tråkigt!

Den andra idén jag hade var att ta en promenad till ICA (så jag får använda mina Easytones) och köpa dom få ingredienser som fattas till middagen ikväll, så det blir nog det. Om inget jättemirakel sker så molnen försvinner.


Det är hemskt tomt här hemma efter att Roxy fick flytta. Skrev om det igårkväll och skriver om det idag igen, för det första jag alltid gjorde förut när jag vaknat var att gå ut med henne innan jag gjorde något annat. Nu kan jag ligga kvar länge, dra mig, fundera på saker och livet och vänta på att Tony ska komma hem. Det enda som får mig att kliva upp snabbare är om jag är jättekissnödig. Och Roxy sov ju alltid i sängen med mig när Tony jobbade. Hon smög upp när jag somnat och så låg hon alltid brevid mig när jag vaknade på morgonen. Vi hade alltid en liten mysstund då, när vi pratade och jag klappade henne. Ända tills hon skulle börja bitas och busa, då klev jag upp.






Ovido - Quiz & Flashcards