izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Nu är jag jävligt less på det här!

Av Magdalena Hoof - 22 maj 2011 18:14

Jag fattar inte varför jag FORTFARANDE går upp i vikt trots att jag börjat röra mer på mig. Jag är så jävla less på allt på min kropp just nu så jag tror jag kräks snart. (ja då kanske man går ner i vikt?) Varför ställde jag mig på vågen idag?

Nu vill jag gå ner 15 kg. Minst! Då hamnar jag på ett BMI på kanske 20 istället för 25,1 som jag har just nu, idag! BLÄ!!


Jag har en plan nu i skallen som jag slaviskt ska börja följa. Så länge det inte spöregnar så ska jag:


1. Gå upp varje morgon vid 8:00 och det första jag gör är att då ta en entimmes promenad. Har hittat en slinga som tar 50 min att gå och det ska väl räcka till att börja med.


2. Cykla överallt i den mån det går. Typ till mina föräldar, min syster och ner till stan. Så länge vi inte måste storhandla, ta cykeln för bövelen, och om det inte spöregnar förstås. Bilen ska stå så mycket det bara går!


3. Har fått ett fettförbränningsprogram jag tänkte jag skulle försöka följa. Kanske inte superstrikt men till största del iallafall. Sen dra in på godis (vilket jag faktiskt knappt äter längre, för sött) och saft, läsk och chips. (chips är min last på senaste, jävla skit)


4. Har dessutom börjat kika efter motionscyklar på Blocket och det finns några som inte är allt för dyra. Men frågan är om jag verkligen kommer använda den här hemma. Många säger att man får "gratis träning" framför TV:n med en sådan, men samtidigt vet jag att många cyklar en gång och sen står den och samlar damm. Så där är jag i valet och kvalet.


5. HÅLLA DENNA PLAN!!


Så vad tror ni? (jag vill tro på detta)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards