izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Vart ligger felet?

Av Magdalena Hoof - 26 maj 2011 08:53

Varför kan jag inte sova längre?

Det går inte och jag blir så trött. Och nu när man är förkyld och helt slut i kroppen så måste man kunna sova, men det går inte!

Inatt såg jag till och med när solen började gå upp. Det blev bara ljusare och ljusare, och här blir det inte kolsvart om nätterna längre. Så där låg jag, klarvaken, läste några kapitel till i min bok innan jag försökte tvinga mig att somna, och ni vet ju hur bra det brukar fungera?

Men tillslut så. Närmare 3 inatt tror jag det blev, så somnade jag tillslut, bara för att vakna strax innan 8 sjöblöt av svett! Hur vidrigt är inte det då?

Så jag klev upp och hoppade in i duschen. Sedan ringde moffa och frågade om jag kunde komma och städa hos honom, men jag sa att jag var för förkyld för det. Vet inte om han trodde på mig, det lät nästan inte så, men jag orkar helt enkelt inte nu. Kanske i helgen. Söndag eller lördag.

Och om en halvtimme kommer älsklingen hem. Jag längtade så mycket efter honom igårkväll. Det blir så vissa dagar.


På lördag ska vi på lite fest hos en av mina nya jobbkompisar. Kommer vara annat folk där som vi känner också. Fast jag ska köra. Hade ingen lust alls att festa, och Tony skulle också ta det lugnt sa han. Så hoppas det då. Vill kunna hitta på något på söndag, kunna köra bil om vi måste för det är så jävla värdelöst om vi båda druckit kvällen innan och dagen efter får ingen av oss köra bil. Man blir så strandsatt här hemma om det är dåligt väder. Nej, så jag bestämde mig direkt att jag blir nykter.


Idag ska vi åka och storhandla. Hade velat gå en sväng på stan med. Fika kanske, men jag vet inte om det är någon idé om jag inte har någon smak. Mysigt att göra något vi två. Pratade om att kanske gå på bio ikväll, men jag vet inte. Våran plan för juni månad går ju lite i stöpet om vi ska gå ut och fika och gå på bio och sånt. Äh, får se!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards