izoldesmamma

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Magdalena Hoof - 22 april 2011 15:56

Som jag tidigare har berättat så har vi en granne från helvetet. Idag rök jag ihop med henne på riktigt. Jag håller på att dammsuga och Roxy skäller massor. Det spelar ingen roll vad jag gör, så jag försöker ignorera bara, som det står på alla sidor att man ska göra. Bara ignorera. Så närmar jag mig balkongen och hör en röst som ropar hallå och när jag ser vem det är så lackar jag ur direkt! Jag vet exakt vad hon vill. Så jag stänger av dammsugaren och frågar: Men vad fan är det nu då?

Då börjar hon ju såklart gorma och har sig att såhär får det inte gå till, att hon står och betalar dyr hyra, att det måste vara någon slags ordning här, att hon haft hund men såhär hade då aldrig den hållt på mm.mm Jag kunde inte hålla tyst den här gången utan gav tillbaka utan att hålla igen det minsta. Jag bad henne flytta till skogen om det störde så mycket, sa att vi tränar henne att sluta skälla. Jag sa att om det nu var så jobbigt så kunde ju hon betala för en avlivning. Jag sa till henne att nu får hon fan sluta klaga på hunden.

Jag förväntar mig att vi får ett fint brev hem i brevlådan nästa vecka. Ett sådant där rek-brev som man måste hämta ut på posten. Där står det att vi får en till varning. Vad händer då? Blir man vräkt då? Ska vi ta upp det här igen med hyresvärden? Det är ju inte det lättaste att bara flytta heller, bostadsbrist som det är. Nej, jag har fan slut på ideér nu.

Jag är så jävla less på den här dagen nu så fy fan!


Önskar att jag aldrig vaknat idag...

Av Magdalena Hoof - 22 april 2011 15:53

Det är nåt fel som är trasigt i min axel eller vid nyckelbenet. Men när jag trycker på nyckelbenet så känns det inget ondare, men när jag lyfter armen i vissa lägen och håller huvudet på vissa sätt så gör det skitont! Vad kan det vara för fel?


Visade nyss Mercan för en men han var inte intresserad. För mycket att göra, tyckte han. Ja, vem fan tycker inte det?

Trodde kanske att man skulle få sälja den så man fick lite extra pengar, men det verkar som det blir skroten för den där bilen. Typiskt!

Av Magdalena Hoof - 22 april 2011 13:05

Idag trodde jag att det skulle bli en bra dag, men det blev det inte. Den började bra men nu är det verkligen i botten. Så dåligt. Jag vet inte vad jag kan göra mer än det jag redan gör. Faktiskt inte. Söka jobb på andra ställen i landet? Men ska vi flytta då har ju inte Tony jobb istället då. Ska man behöva ge upp sitt liv i en stad bara för att få tag i jobb? Börjar ju på intro om drygt en vecka, men mer än så vet jag ju inte. Har ingen aning om hur det ser ut sen, hur mycket jag får jobba eller så.

Värdelös...det är så man känner sig. Totalt värdelös!

Av Magdalena Hoof - 22 april 2011 11:48

Helst av allt hade jag velat rymma hemifrån idag. Sätta på mig mina Easytones och dra all världens väg ett tag. Har ingen lust att städa idag på denna dag. Och så måste jag baka.


När jag var liten så var Långfredagen världens längsta dag. Det var så tråkigt allting. Det fanns ingenting att göra. Det fanns ingenting bra att se på TV. Många av kompisarna var bortresta, och hade säkert lika tråkigt där dom var, om dom inte var till fjälls och åkte skidor eller så. Nej, det var skittråkigt!

Jag vet inte riktigt när i tonåren den inte var lika långtråkig mer. Men ju äldre jag blivit, desto vanligare har den blivit. Den är inte lika lång och tråkig mer. Tack och lov, men bara namnet Långfredag är ju så tråkigt så man dör!


Ikväll kommer min lilla prinsessa äntligen hit. Och hennes pappa med. Så jag hoppas jag haft ork och energi nog till att ha städat klart då. Känns inte som man kommer hinna med så mycket städa imorgon på morgonen. Jag hoppas att Tony kommer hem i tid och inte strax innan det börjar ramla in folk här.


Nej, man kanske skulle börja då?


Lady Gaga på!


Ovido - Quiz & Flashcards