izoldesmamma

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Magdalena Hoof - 17 april 2011 22:35

Då var det snart dags då. Sista natten på typ 6 dagar. Fatta, 6 dagar! Det är ju nästan en hel vecka! Det värsta är att behöva gå ut med hunden varje kväll. Faktiskt. Det känns jobbigast. Bara för att jag är så himla mörkrädd.

Det som är bra är att jag inte behöver duscha varje dag om jag inte ska iväg. Jag slipper se ner i toalettstolens äckelvatten efter att Tony suttit där sin halvtimme. (jo han spolar, men jag hatar när toalocket är uppfällt när man går in på en toalett. Har typ fobi för det)

Jag ska nog sola. På våran underbara, stora balkong. Jag ska bjuda hem systeryster på middag, och kanske att jag har turen att bli bjuden på middag hos henne någon kväll. Jag ska ta mig till skolan och plugga. Men, det kommer bli långa, ensamma kvällar.

Jag vet att jag kanske inte ska klaga, för många är ensam på riktigt, jämt, men det blir inte samma sak. När man är sambo och lever ihop och blir ensam på det här viset så känns det verkligen. Det blir så himla tomt! Men, jag blir egentligen bara ensam fram till torsdagkväll. Då kommer äntligen lilla prinsessan hit! Så det blir 3 nätter själv. Jag ser fram emot torsdag, och helgen. Påskhelgen med hennes födelsedag.

Resten av kvällen blir mys!


Av Magdalena Hoof - 17 april 2011 18:19

Jag är med på en community som heter Familjeliv och har varit det sedan strax innan Izolde blev till. Jag har träffat många underbara människor där i och med graviditeten som jag fortfarande har kontakt med ibland. Jätteroligt tycker jag. Men jag blir förvånad över hur många, främst tjejer, det är som tror dom är någon form av Mammadrottning när det kommer till barn. I vissa fall har dom inte ens ett eget barn men ändå vet dom bäst och mest. Det fattar inte jag.

Idag gick jag in i ett forum och läste om en tjej som hade sånt jätteproblem om huruvida dom skulle bo kvar i sin 1,5 rummare eller inte. Bebisen skulle komma i sommar. Skulle dom bo kvar var dom tvungen att renovera för ca 20.000 (varför?) och sätta in en diskmaskin (varför?) och en tvättmaskin för dom skulle använda tygblöjor (varför?) till bebisen. Så dom var ju TVUNGEN att ha en tvättmaskin eftersom dom ska använda tygblöjor. Och så rabblade hon upp 4 olika alternativ: Bo kvar och renovera men flytta i november, hitta hyresrätt nu men sedan behöva flytta till bostadsrätt i november, leta bostadsrätt nu och flytta och så var det ett alternativ till.

Någon skrev: Använd vanliga blöjor och flytta i november.

Kort och bra svar tyckte jag.

Men det var inget alternativ. Tydligen så finns det alldeles för mycket kemikalier i blöjor för att kunna använda vanliga. Ja, jag kan ju iallafall stå för att Izolde är frisk som en nötkärna och inte ett dugg påverkad, och så gick det absolut inte att bo kvar där om dom inte fick in en tvättmaskin. Dessutom så blir inte barn som använder vanliga blöjor blöjfria tillräckligt snabbt heller, tydligen.

Så ni vet!   

Skrattretande eller bara tragiskt?

Av Magdalena Hoof - 17 april 2011 15:57

Hittills har dagen spenderats åt att städa här hemma. Jag har till och med rensat ur klädkammaren där det var så mycket saker inslängda att det inte gick att gå på golvet. Våran klädkammare är faktiskt klädkammare på riktigt, och inte ett förråd som så många gör det till. Vi har våra kläder där inne som en stor garderob. Så nu är det fint där inne, iallafall på golvet. Det som ska sparas får bo ute i förrådet istället.


Till middag blev det hamburgare idag. Söndagsmiddag. Men man ska ju ha en rejäl stek till söndagsmiddag. Och kokt potatis. Hemmagjord gräddsås på stekskyn. Och så en klick gelé. Fan, det är grejjer det!


Nu blir det mest att vänta på att ungarna ska åka hem till sin mamma. Sen åker vi nog iväg och firar lilla P och sedan ska det skruvas bil, tror jag iallafall.

Av Magdalena Hoof - 17 april 2011 12:07

Idag blir det till att ladda inför en veckas ensamhet. Eller iallafall fram till torsdagkväll då Izolde-polde kommer upp. Och bara sex dagar kvar till hennes födelsedag nu också.

Men, jag blir då ensam från och med 9 imorgonbitti och det känns sådär. Jag håller på att planera lite inför veckan hur jag ska göra med allt, för det är en del som ska göras innan helgen. Det ska ju städas och jag tänkte jag skulle ta ett rum i taget. Men vi kom överens om att hjälpas åt idag att göra rent kök, badrum och plocka bort allt, allt, allt som inte ska ligga framme idag. Så är det bara att damma, dammsuga och skura senare i veckan.


Bilen ska dessutom lagas ikväll. Det ska på ett nytt avgasrör på den då halva lossnat och tagits bort. Och nej, den låter faktiskt inte allt för illa ändå. Vi ska på med nyare sommardäck också, och dom gamla ska ut på Blocket.se så fort som möjligt. En stötdämpare ska också bytas, men huvudsaken man får ett riktigt avgasrör som fungerar som det ska.


Vi kanske ska på kalas idag, P som fyllde 3 år igår. Men vi måste vänta tills Tonys barn åkt hem eftersom hans dotter har varit magsjuk och man vill ju inte gärna smitta ner andras barn.


Roxy börjar bli bättre på alla sätt och vis, äntligen, eller vad man ska säga. Ibland lyssna hon inte alls fortfarande, men man märker ändå skillnad på henne. Hon är hemskt lättlärd, har aldrig varit med om mer lättlärd hund, och lyssnar riktigt bra på vissa saker. Men än så är det mycket man vill att hon ska göra som hon inte göra. Vi har nästan bestämt oss för att hon ska få gå en lydnadskurs senare.


Idag stekte jag chokladpannkakor till frukost. Blev så sugen på det, och det blev gott. Blev lite av en brunch. Sedan satt vi och pratade ett tag om allt möjligt, bland annat hur vi ska göra i sommar då Tony fyller 30. Någon vecka senare är det ju Storsjöyran, men det enda man kanske kan gå på är Stråket. Vägrar betala typ 600 spänn för att gå in på kvällen och sitta i ett öltält. Det kan man göra tidigare på veckan. Dricka billig öl ur plastmuggar.

Men vi pratade också om Englandsresan som vi tänkt göra. Det enda som egentligen kostar då är ju flygresan, och mat då, men boende hade vi tydligen. Men ja, det är som sagt bara tankar än så länge. Det beror ju helt på hur vi jobbar, om vi jobbar, och allt det där.

Av Magdalena Hoof - 17 april 2011 12:02

Jag har nyss lagt ut mina nytvättade, fina trasmattor igen. Dom har varit nerkissade av valpkiss ett tag och legat på balkongen fram till nyligen då vi äntligen rensade bort all skit från den. Så igårkväll tvättade hjärtat dom, plus den nya i köket, så nu är dom rena och fina och luktar gott!


Jag älskar trasmattor. Inte alla trasmattor, men dom här fina, som jag har. Vill ha den där lantliga känslan i mitt hem, och har fått till lite av den i köket iallafall. Men vidare får jag låta det vara tills vi får större. Som det är nu kan vi inte göra om så himla mycket mer. Det är som det är, och jag låter det vara som det är.



Ovido - Quiz & Flashcards