izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Söndagstankar

Av Magdalena Hoof - 17 april 2011 12:07

Idag blir det till att ladda inför en veckas ensamhet. Eller iallafall fram till torsdagkväll då Izolde-polde kommer upp. Och bara sex dagar kvar till hennes födelsedag nu också.

Men, jag blir då ensam från och med 9 imorgonbitti och det känns sådär. Jag håller på att planera lite inför veckan hur jag ska göra med allt, för det är en del som ska göras innan helgen. Det ska ju städas och jag tänkte jag skulle ta ett rum i taget. Men vi kom överens om att hjälpas åt idag att göra rent kök, badrum och plocka bort allt, allt, allt som inte ska ligga framme idag. Så är det bara att damma, dammsuga och skura senare i veckan.


Bilen ska dessutom lagas ikväll. Det ska på ett nytt avgasrör på den då halva lossnat och tagits bort. Och nej, den låter faktiskt inte allt för illa ändå. Vi ska på med nyare sommardäck också, och dom gamla ska ut på Blocket.se så fort som möjligt. En stötdämpare ska också bytas, men huvudsaken man får ett riktigt avgasrör som fungerar som det ska.


Vi kanske ska på kalas idag, P som fyllde 3 år igår. Men vi måste vänta tills Tonys barn åkt hem eftersom hans dotter har varit magsjuk och man vill ju inte gärna smitta ner andras barn.


Roxy börjar bli bättre på alla sätt och vis, äntligen, eller vad man ska säga. Ibland lyssna hon inte alls fortfarande, men man märker ändå skillnad på henne. Hon är hemskt lättlärd, har aldrig varit med om mer lättlärd hund, och lyssnar riktigt bra på vissa saker. Men än så är det mycket man vill att hon ska göra som hon inte göra. Vi har nästan bestämt oss för att hon ska få gå en lydnadskurs senare.


Idag stekte jag chokladpannkakor till frukost. Blev så sugen på det, och det blev gott. Blev lite av en brunch. Sedan satt vi och pratade ett tag om allt möjligt, bland annat hur vi ska göra i sommar då Tony fyller 30. Någon vecka senare är det ju Storsjöyran, men det enda man kanske kan gå på är Stråket. Vägrar betala typ 600 spänn för att gå in på kvällen och sitta i ett öltält. Det kan man göra tidigare på veckan. Dricka billig öl ur plastmuggar.

Men vi pratade också om Englandsresan som vi tänkt göra. Det enda som egentligen kostar då är ju flygresan, och mat då, men boende hade vi tydligen. Men ja, det är som sagt bara tankar än så länge. Det beror ju helt på hur vi jobbar, om vi jobbar, och allt det där.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards