izoldesmamma

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Magdalena Hoof - 10 april 2011 18:09

Den som kom på ordet/namnet Söndag skulle jag vilja ha ett allvarligt samtal med. Söndag är kanske det tråkigaste ordet/namnet som finns.

Till och med bajskorv låter roligare.

Söndag för mig är detsamma som: regn, slut på ledighet, tråkig TV-kväll, det mesta roliga är stäng, folk ligger bara hemma, bakis....ja, bara en massa tråkigt!

Så min söndag har inte varit rolig för fem öre.

Jag har gråtit några skvättar idag för jag saknar min Izolde så jävla mycket.

Det ligger liksom där bakom ögonlocken och pyr hela tiden idag känner jag.

Hälsade på mamma och pappa och fikade.

Lagat middag.

Ska baka snickerskaka och tröstäta och gå upp ännu mera i vikt.

Hejja mig!

Kanske att jag kan vara med på Beach 2017 om jag har tur.

Hur gammal är jag då? Hmm, 33 år?!

Bara längtar till påsk nu då Izolde-polde kommer hit och hon fyller år. Ska bli underbart!

Sen är det dags för intro för min del, iallafall har jag inte hört något annat.

Av Magdalena Hoof - 10 april 2011 11:08

Att vakna upp på en regnig söndag kan få vem som helst som känner sig lycklig att blir deprimerad istället.

Tänk att ens känslor kan bli så styrda av väder.

Häromdagen då jag vaknade och det snöade så började jag nästan grina.

Jag vill ha sol. Jämt!

Fast det är bra på ett sätt att det regnar för då regnar snön bort, men tydligen ska det dra in ett oväder här över Jämtlandsfjällen om någon dag. Ännu mer depp!


Ovido - Quiz & Flashcards