izoldesmamma

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Magdalena Hoof - 12 april 2011 18:56

Då står ännu en ny gammal bil ute på vägen som tillhör oss. Nu har vi 3 bilar. Men den vi köpte idag köpte vi endast för att ta delar från och laga den vi kör med. Avgasröret lossnade häromdagen på SAAB:en vi kör och vi åkte till skroten igår för att kolla vad ett nytt kostar. 1000 spänn ville dom ha, och då fick man plocka loss det själv.

Imorse satte sig Tony och kollade på Blocket.se för att se om det fanns billigare avgasrör och hittade då bilen vi köpte idag. Han kom med den briljanta idén att vi kunde ta delar från den och laga SAAB:en med, för samma pengar som ett nytt avgasrör kostar. Så 1000 spänn gick hela bilen på. Då fick vi nya vinter och sommardäck på köpet. Och en dämpare som vi ska byta också, och så lite annat smått och gott som vi kan plocka med. Smart idé och många tusenlappar billigare. Sen ska bilhelvetet skrotas. Nu väntar vi bara på att Mercan ska bli såld.

Så vet Du någon som är intresserad av en Merca kombi -90, avställd och besiktad fast måste in på ombesiktning och småfix kvar efter en hel del lagning efter besiktning, så hör av Dig!

Av Magdalena Hoof - 12 april 2011 13:17

Pappa ringde imorse och frågade om jag ville följa med på jobbmässa på arbetsförmedlingen. Man fick ju en bild i huvudet av hur det skulle vara på ett ungefär, men inte stämde den bilden för fem öre in på verkligheten!

Kom dit och det var proppfullt med folk. I ett långsmalt rum, eller snarare korridor stod det några bord, vissa bemannade och andra inte. Och så tjockt med folk. Vissa arbetssökande såg jätteseriösa ut och andra mindre seriösa.

I nästa lokal var det ännu mer folk. Jag gick några meter in i lokalen innan jag sa till pappa att jag måste ut därifrån. Jag fick panik. Hjärtklappning. Svettningar. Trodde ett tag jag skulle svimma. Så jag pressade mig ut därifrån ut till trapphuset och väntade istället. Där träffade jag Jesper, en vän från YA som jag surrade med en stund innan han gick. Sen väntade vi på att Tony skulle komma innan vi åkte iväg på lunch.


Jag kan väl inte direkt påstå att jag tyckte det där kan kallas för jobbmässa. En man som pappa kände sa att det hade varit ca 30 arbetsgivare anmälda, men bara ungefär hälften dök upp. Dåligt, tycker jag! Men, jag har varit där och jag står redan som sökande på många av arbetsgivarnas sidor, typ Manpower, Kornboden och så. Det gav inte mig något alls.

Ovido - Quiz & Flashcards