izoldesmamma

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Magdalena Hoof - 19 april 2011 20:26

Våren är så underbar!

Jag tog nyss en promenad runt området Nedre Torvalla, där jag bor alltså. Det tog en halvtimme. Ska försöka ta promenader varje dag nu. Måste ladda min mp3-spelade med lite musik, sen kommer det gå som på räls!

Men jag har fortfarande inte sett en enda vårblomma.

Av Magdalena Hoof - 19 april 2011 16:59

Jag är så himla hungrig idag! Det är tur att man får middagssällskap idag. Jag hatar att äta ensam. Kunde jag så skulle jag köpa hamburgare varje dag så jag slapp laga mat. Men för det första så skulle jag se ut som en boll då, och hur jäkla nyttigt är det då? Men om det hade varit det och man blev smal av det, då hade jag inte tvekat en sekund!

Av Magdalena Hoof - 19 april 2011 14:50

Nyss fick jag samtal från gruppboendet jag ska vara på i sommar. Jag är inbokad för introduktion den 2 maj i 3 dagar. Äntligen!

Undrar om man skulle ta och ringa till den där chefen och höra om det finns möjlighet att få gå intro på dom andra gruppboendena med så man kan hoppa in när det behövs på dom också då det sällan, väldigt sällan, behövdes vikarier på boendet jag ska vara på.

Av Magdalena Hoof - 19 april 2011 14:22

Så länge jag kan minnas har jag haft detta hudproblem som jag stör mig så jävla mycket över. Det är fult, äckligt och folk blir förtvivlade ibland och frågar vad det är för fel?!

Nu har jag faktiskt googlat på saken och kommit fram till vad det är jag har.

Jag har: Keratosis pilaris.

Det är en ärvtlig hudsjukdom som inte går att bota, men den kan lindras. Det är små röda knottror på överarmarna och på senare tid har den spritt sig ner till översidan på underarmarna också. Jag blir så less. Det är inte fint att ha linne, t-shit eller klänning. Det brukar ju försvinna när man får färg på armarna, vilket är bra. Eller försvinner gör det ju inte heller, men det syns mindre.

Min pappa har det. Har även sett att Izolde har fått det hon med. Tack vare mig. Jag önskade att hon inte skulle få det eftersom jag vet själv hur jobbigt det var i just tonåren för mig att ha det. Alla andra hade ju så fina, släta armar. Men mina ser ju förjävliga ut!

Men nu vet jag iallafall vad det är, och jag vet att jag inte är ensam om det. Har läst att barnolja kan lindra, och även feta krämer. Dags att shoppa loss imorgon då som ni kanske förstår!

Av Magdalena Hoof - 19 april 2011 10:20

Idag har jag fullt upp hela dagen. Snart ska jag åka till J och hälsa på. Senare hem och ska försöka städa lite. Sen kommer syrran och hennes kompis. Vi ska spela Skip-Bo. Men innan det ska jag och syrran äta lite. Skönt att dagen har massor att erbjuda. Då kommer torsdagen mycket, mycket snabbare!


Ovido - Quiz & Flashcards