izoldesmamma

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Magdalena Hoof - 7 april 2011 16:38

Jag åkte för en stund sen för att hämta älsklingen på stan där han har sitt andra jobb, och döm om min förvåning när han sätter sig i bilen och ger mig en inslagen blomma!

Jag blev alldeles generad, för jag tycker det är lite pinsamt att bli uppvaktad på det viset. Antagligen för att jag sällan blivit det, bara sådär!

Då har man ju alltid fått presenter eller blommor i och med att man fyllt år, men inte bara sådär när man åkt för att hämta sin käresta.

Men det är ju så jag vill ha det, spontanromantik när man minst anar det.

Ja, sån är jag!

Det var en väldigt fin överraskning.

Tack älskling!

Av Magdalena Hoof - 7 april 2011 13:05

Imorse när jag vaknade så hörde jag lite fågelkvitter utanför fönstret och så innan jag slog upp ögonen så tyckte jag att solens strålar tittade in, men så fel man kan ha.

Slog upp ögonen och det första jag ser när jag tittar ut är snö.

Hur jävla mycket snö som helst!

Då kom jag på att inatt när jag vaknade till en snabbis och såg ut så såg det ju ut som det snöade, men när man är helt nyvaken mitt i natten så är allt sådär suddigt, men jag såg rätt alltså.

Just nu så regnar det så det mesta kommer ju ändå försvinna.

Det är så himla tråkigt när det blir såhär efter att det varit sol, varmt och härligt flera dagar i rad.

Av Magdalena Hoof - 7 april 2011 10:37

Igår var jag iväg till gruppboendet i övre Torvalla och redan då jag klev innanför dörren så blev jag varmt mottagen av dom som jobbade där.

Drack kaffe i köket och pratade lite med en annan vikarie innan den ordinarie kom dit. Vi satt på kontoret och pratade i över en timme. Hon berättade om brukarna på stället och hur det kunde se ut en vanlig dag. Förklarade schemat och lite annat.

Jag kommer få gå introduktion om 1 månad iallafall. Gissa om jag blev glad.

Men det är inte slut där.

Hon tipsade nämligen mig att ringa till ett annat ställe för där behövdes det alltid vikarier, plus att hon skulle prata med deras chef om att jag skulle få gå intro på dom andra 2 gruppboendena där uppe så jag kunde vicka på alla 3. Då hade jag mycket större möjlighet att få jobba mycket mer.

Kunde väl inte bli bättre?

Jo en fast tjänst såklart, men det här känns hur bra som helst.

Hon gav mig några nummer som jag tänkte ringa idag och imorgon.

Den här gången var det visst min tur. Som jag väntat!

Ovido - Quiz & Flashcards