izoldesmamma

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Magdalena Hoof - 21 april 2011 21:35

Såhär ser mina nya Reebok Easytones ut som jag fick av mamma och pappa i present! Det är sjukt, men jag känner redan av träningsvärk efter att ha gått i dom i 10 min när jag gick med hunden. Dom verkar fungera!


 


Snygga va?

Av Magdalena Hoof - 21 april 2011 21:09

Jag har precis bakat citronmuffins till Izoldes kalas. Jag provsmakade nyss en och helvete vad goda dom blev! Smeten var ju helt underbart god, men aldrig att jag trodde att dom färdiga muffinsarna skulle bli såhär himla bra! Jag kan verkligen rekommendera dessa:


Citronmuffins Deluxe (jag kallar dom Deluxe)


Smet:

150 gram smör

2,5 dl strösocker

2 ägg

100 gram Philadelphiaost

2,5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 tsk salt

2 citroner


Topping:

50 gram Philadelphiaost

1 dl florsocker


Vispa smör och socker tills det blir mjukt. Tillsätt ett ägg i taget. 

Ha sedan i osten och rör till en jämn smet.

Blanda mjöl, bakpulver och salt innan du rör ner det i smeten.

Riv skalet från citronerna och pressa i saften ur dom och rör i.

Häll i 2/3 smet i formar och grädda i 15 min på 180 grader.


Som topping kan man blanda 50 gram philadelphiaost med 1 dl florsocker tills det blir en jämn smet och klicka på vid servering. Toppa med en liten skiva citron!



Imorgon ska jag baka mer. Då blir det morotskaka. På lördag bakar vi tårta. En Hello Kitty-tårta!

Av Magdalena Hoof - 21 april 2011 14:11

Har man bestämt något så håller man väl det, tycker jag. Jag och mamma hade bestämt, trodde iallafall jag, att först gå på stan och köpa skorna till mig, sedan åka och handla inför kalaset. Men väl på stan så får jag höra att hon och syster ska hem till syster och dricka kaffe. Ja, det har inte jag tid med iallafall, sa jag. För det har jag inte. Så då åker jag hem när mamma vill kolla lite på kläder. Jag har knappt tid att skriva men ville skriva av mig.

Så, jag fick sköta allt själv ändå. Blev så glad när hon ringde idag och sa att hon mådde bra och att vi skulle iväg, men som vanligt den här veckan så skiter sig allt.


I do it myself then! Tack för hjälpen....

Ovido - Quiz & Flashcards