izoldesmamma

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Magdalena Hoof - 11 april 2011 21:35

Nu har jag sett min allra första supportermatch med Hammarby - Assyriska och Hammarby förlorade med 1-0. Vilken skitmatch. Dom var inte bra i varken försvar eller anfall. Dom hade däremot 3 riktigt bra chanser på mål, varav två i ribban. Synd att det inte blev mer än målchanser.

Nu är man riktigt taggad på det här. Som gammal fotbollsspelare så hänger man ju faktiskt med riktigt bra i spelet. Kul var det och jag tror att Tony tyckte det var kul att ha någon bredvid sig att hejja med också. Det här fortsätter vi med.


Hejja Bajen!


 

Av Magdalena Hoof - 11 april 2011 17:34

Så, då var äntligen solen tillbaka och jag fick än en gång sitta på min, eller våran ska jag väl säga, jättebalkong och äta middag. Allt smakar så mycket godare när man får äta ute i solen.

Vi har sol där tills den går ner, från lunchtid ungefär.Vi funderar på vad vi ska ha för utemöbler där i sommar. Antingen typ lounge-grupp i konstrotting med sköna dynor, eller ett träbord med vickbara stolar och armstöd

Har man stolar med ställbar rygg kan man sitta och sola i dom i sommar, och man kan äta middag där på riktigt. Har man en lounge-grupp är det ju mer att man sitter och bara njuter. Bordet är superlågt så det där med att äta grillmiddag på balkongen kommer inte riktigt fungera. Men snacka om skönt att ligga i en soffa där ute i sommar och....bara ta det lugnt!

Ja, så jag vet inte. Det är ju både och. Det smartaste vore ju att ha en riktig utemöbel med riktigt bord och stolar såklart, när man har barn och så. Så jag antar att det blir det, men, än har vi inte riktigt bestämt oss.

Av Magdalena Hoof - 11 april 2011 13:03

Såg precis att ännu en människa jag vet om ska skiljas.

Och för någon vecka sedan berättade en annan vän att hon skulle skiljas.

Verkar som 2011 är ett år som kommer bestå av skiljsmässor.Tur man inte är gift, eller?

Folk man trodde skulle hänga ihop resten av livet skiljs åt. Men hur ska man kunna veta vad som pågår bakom husets alla 4 väggar egentligen?

Jag tror egentligen inte att någon är helt ärlig om hur det egentligen står till i sitt förhållande. Man vet ju bäst själv om man har det bra eller dåligt. Får man frågan: Hur är det med ditt förhållande då?

Vad skulle ni svara om det var sådär, och ni visste att det kanske var på väg utför på riktigt. Skulle ni vara ärliga och svara att det är åt helvete, eller skulle ni le och säga att allt var bra? Precis som man svarar när någon frågar hur man mår, jo jag mår bra, och så gör man verkligen inte det.

Typiskt svenskt!

Av Magdalena Hoof - 11 april 2011 12:01

Då har jag precis kommit hem från min första powerwalk för det här året. Jag brukar vara duktig några veckor när jag väl börjat men sen blir det mindre och mindre och tillslut sitter jag på arlset som bara växer och växer och gnäller istället för att göra något åt det.

Jag tror jag ska försöka visualiera hur jag vill att min kropp ska se ut. Många säger att om man gör det så når man tillslut sitt mål.

Men hur ska jag kunna göra det, jag som älskar mat?

Nu ska jag fan i mig gå, och gå, och gå!

Ovido - Quiz & Flashcards