izoldesmamma

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Magdalena Hoof - 2 april 2011 17:11

Jag har bestämt mig för att börja kolla lite på fotboll. Mest för att faktiskt få nåt intresse, dels för att jag har ju faktiskt spelat själv i sisådär 8-9 år när jag var ung och vältränad. Nu sitter man på arslet och gör mest ingenting. Vill lira golf på sommaren men det blir som aldrig av.

Så, fotboll kan man titta på på TV och gå på matcher.

Jag ska hejja på Hammarby har jag bestämt mig för.

Har länge tänkt att om jag ska börja kolla på fotboll så ska jag hejja på dom.

Inte för att Tony hejjar på dom, för det här har jag tänkt långt innan han kom in i mitt liv. Jag har alltid tyckt att dom har balla färger på sina matchkläder, så egentligen därför.


Hör ni det Hammarby ni får en ny supporter endast pga era färger på matchkläderna. Inte illa va? (och jag må väl vara den ende som tänker i dom banorna, men låt det gå)

Av Magdalena Hoof - 2 april 2011 10:11

Det blev inte jag. Jag läste varken tidningen eller såg på TV på morgonen/dagen så jag blev inte lurad.

Här i stan hade tidningarna tydligen försökt lura i folk att vattnet skulle bli blått här uppe för dom skulle tillsätta blåbär i det. Så blåbär skulle flygas in tonvis från nåt land för det var någon som kommit fram till att något i blåbären gjorde så cryptosporidium skulle försvinna ur vattnet.

Ja, den som gick på det är då jävligt lättlurad iallafall!


Idag är det lördag, 2 april, och det blir en dag, eller iallafall några timmar, på Djungelhuset. Jag tycker det är skitdyrt inträde. 95 kr/barn. Kalla mig snål, men jag tycker det är alldeles för mycket pengar då man inte får ha med eget fika dit. På badhuset kan man ju iallafall välja hur man vill göra, men där måste man köpa fika om man ska ha.

Det är så sjukt att allt som har med barn att göra ska kosta skjortan!

Tänk om man har ett gäng ungar, 4 st typ, då kostar det 400 spänn att gå in där några timmar.

Men dom blev ju lovade det förra helgen som sagt, så dom måste ju få gå dit idag då det inte blev sist.

Jag, för min del, hade hellre åkt på Fresks och kikat på tapeter och färg till hallen. Det kan jag ju göra ändå, ensam, men det blir inte samma sak.


Igår innan vi skulle hämta hans barn så åkte vi runt och kollade på bilar under tiden vi väntade på att klockan skulle bli 15. Hittade en hel massa fint, typ V70:s och så. Det är fan en rejäl bil. En sådan bil vill vi ha, och kommer behöva!

Men vart ska man få pengar ifrån?

Provsatt även en Hummer och där kan vi snacka bil! Det var som att sitta i en lastbil det nästan. Jävligt bekväm och jävligt stor bil. Skulle vara jobbigt att fickparkera, eller parkera över huvudtaget, med en sådan bil.

Så vi bestämde oss för att INTE köpa en Hummer igår...

Ovido - Quiz & Flashcards