izoldesmamma

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Magdalena Hoof - 3 april 2011 12:16

Jag kan göra listan milslång på alla baksidor med att ha djur! Verkligen, för jag är ingen djurmänniska. Jag lärde mig det sist men ändå så ska man skaffa ett.

Men, just nu ligger HUNDHÅRET på första plats.

Jag dammsuger varje dag golvet och soffan för att få bort det värsta så man inte kliver runt i en ryamatta, men det försvinner ju inte.

Dessutom kan man inte åka iväg som man vill, när man vill, utan måste hålla koll på klockan så inte hon blir ensam för länge.

I och med att hon har blivit lite bortskämd med att få följa med oss överallt dit vi ska, så har hon inte blivit tränad så mycket att vara ensam hemma, vilket är hemskt synd. Men nu fick vi ju grannkärringen efter oss med stekpannan i högsta hugg, så nu vågar man ju knappt lämna henne ensam när man går med sopor till soprummet för man är livrädd att hon ska skälla så grannkärringen går i taket.

Man skulle bott i ett hus, på landet.


Sen tycker jag att vi bor för trångt här för en så pass stor hund. Men min fina älskling har börjat ta ut henne varje dag nu ut i skogen och träna spårning med henne, vilket hon har en naturlig fallenhet för har vi märkt. Hon är verkligen skitduktig på att spåra! Det var bara nåt han kom på en dag när dom var ute i skogen och lekte. Så det tränas varje dag nu, och det ska förhoppningsvis kunna bli en spårningskurs senare.

Det märks att hon trivs mycket bättre av att få komma ut i skogen varje dag, än mot någon enstaka dag i veckan som innan. Hon blir lugnare och lyssnar bättre inomhus sedan.


Men nej, jag är ingen djurmänniska. Man försöker en gång till, men varför när man innerst inne VET att det är så. Visst är det ett sällskap när man är ensam hemma, kanske är därför man ändå provar igen.

Och som sagt, hade man bott i ett hus på landet kanske det hade känts annorlunda, för nu bor vi ju hemskt trångt!

Av Magdalena Hoof - 3 april 2011 12:14

Jag ser ju att jag har en del beundrare här på Bloggplatsen, och jag vet ju om några som läser det jag skriver, men inte på långa vägar alla.

Kan ni inte slänga in en kommentar och säga vilka ni är?

Skulle vara roligt att veta vilka man "kommunicerar" med och vilka som verkar tycka det jag skriver är intressant?


Ovido - Quiz & Flashcards