izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Granntanten från Hell

Av Magdalena Hoof - 22 april 2011 15:56

Som jag tidigare har berättat så har vi en granne från helvetet. Idag rök jag ihop med henne på riktigt. Jag håller på att dammsuga och Roxy skäller massor. Det spelar ingen roll vad jag gör, så jag försöker ignorera bara, som det står på alla sidor att man ska göra. Bara ignorera. Så närmar jag mig balkongen och hör en röst som ropar hallå och när jag ser vem det är så lackar jag ur direkt! Jag vet exakt vad hon vill. Så jag stänger av dammsugaren och frågar: Men vad fan är det nu då?

Då börjar hon ju såklart gorma och har sig att såhär får det inte gå till, att hon står och betalar dyr hyra, att det måste vara någon slags ordning här, att hon haft hund men såhär hade då aldrig den hållt på mm.mm Jag kunde inte hålla tyst den här gången utan gav tillbaka utan att hålla igen det minsta. Jag bad henne flytta till skogen om det störde så mycket, sa att vi tränar henne att sluta skälla. Jag sa att om det nu var så jobbigt så kunde ju hon betala för en avlivning. Jag sa till henne att nu får hon fan sluta klaga på hunden.

Jag förväntar mig att vi får ett fint brev hem i brevlådan nästa vecka. Ett sådant där rek-brev som man måste hämta ut på posten. Där står det att vi får en till varning. Vad händer då? Blir man vräkt då? Ska vi ta upp det här igen med hyresvärden? Det är ju inte det lättaste att bara flytta heller, bostadsbrist som det är. Nej, jag har fan slut på ideér nu.

Jag är så jävla less på den här dagen nu så fy fan!


Önskar att jag aldrig vaknat idag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards