izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Hejdå Roxy?

Av Magdalena Hoof - 27 april 2011 08:32

Idag så kommer nog Roxy flytta. Hon kanske ska få bo på landet. Kanske. Det är inte riktigt klart än, vi ska åka dit i eftermiddag och träffa killen som var intresserad av henne. Vi vill ju se till så hon får det bra.

Det känns sorgligt och vemodigt.

Tony är så ledsen så han gråter.

Jag hade bestämt mig igår för att ge henne en till chans. Vi hade en lång diskussion om det där jag hade kraven att OM hon nu ska stanna så vill jag det här och det här. Men nu blev det ändå inte så. Bara pga grannkärringen. Vem annars?


Vi åkte iväg runt 17-tiden igår för att handla mat och hämta nya kläder till Izolde. När vi kommer hem en timme senare så står kärringen på balkongen och väntar, ja faktiskt väntar, på oss för att klaga på Roxy som stått och skällt ända sedan vi åkte. Hon hade klockat oss på hur länge vi varit borta för hon hade minsann sett oss när vi for eftersom hon vet vilken bil vi har. Och Roxy hade skällt hela tiden så hon kunde inte sova där en stund efter jobbet.

Ok, så nu ska vi ta hänsyn till hennes mat och sov-tider också eller?

I det ögonblicket förstod vi att det här inte längre håller. Även om vi vill försöka oss på en privatlektion med en hundtränare som vi mailade en förfrågan till igår, så fungerar det ju inte när kärringen håller på på det här viset.

I förrgår så klagade hon på att Roxy skällde och skällde igen. Då sa jag till henne att hon kan vara lugn för vi har lagt ut henne på försäljning och väntar bara på svar. Men ändå så fortsätter hon gapa om att det inte får gå till på detta vis och det ena med det andra. Hon verkar inte förstå trots att jag sa flera gånger att hon ska ju säljas nu!

Och när hon nu vet om det, varför fortsätta skrika och gapa på oss igår för då?

Jag antar att hon kommer fortsätta klaga på obefintliga ljud sedan när Roxy flyttat härifrån. Då blir det väl något annat hon ska klaga på. Hon vill inte ha oss här helt enkelt. Och hon ska slippa ha oss här med. Vi vill inte heller bo granne med henne. Så fort vi får tag i något annat så flyttar vi. Såhär ska det inte behöva vara. Hon har velat ha oss härifrån ända från början.

Jag är så jävla arg på människan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards