izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Izoldes fjärde födelsedag!

Av Magdalena Hoof - 25 april 2011 08:16

Min lilla prinsessa är precis som jag när det kommer till fotografering. Hon vill inte vara med och om hon råkar bli med så blir det ofta en ful grimas. Tycker det är lite roligt att hon gör precis som jag gör!

Så därav har jag inte fått någon bra bild på henne än, men det kommer väl.


Hon var så nöjd och framförallt trött efter i lördags. Hon fick en massa fina presenter och en Hello Kitty-tårta som hon så gärna ville ha. Det blev lite kalas här mitt på dagen och vi kunde sitta på balkongen och fika. När momma och moffa åkt hem så vilade vi i nästan 2 timmar för hon var så himla trött. Sen tog vi en promenad hem till dom på påskmiddag. Mamma hade lagat en så himla god plockbuffé. Hon är bäst på att fixa till inför sådana här högtider. Hon gör det på riktigt och kan stå i flera dagar och planera och ordna för att det ska bli så bra som möjligt. Tänk om jag hade sådan karaktär!

Tony var ledig i lördags men började jobba igår igen men slutar idag, om någon timme. Sen är han min fram till onsdag. Så jag hoppas det blir kanonväder idag igen som det varit dom senaste 2 dagarna. Vi har gått i linne och shorts i helgen, så varmt har det varit. Izolde var alldeles gråbrun igår efter att ha lekt ute hela dagen lång. Hon hade suttit i sandlådan och lekt i lekparken och åkt på sin nya kick-bike. Hon var hur duktig som helst att åka på den. Det första hon gjorde var att sätta några klistermärken på den som hon fick i present.

Tänk att hon är 4 år nu. Skitstor ju!


Idag har vi planerat en liten picnic till Jamtli kanske, men det beror på om det kostar att gå in där. Annars blir det någon lekpark, om det är fint väder!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards