izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Då var det dags att säga hejdå så länge

Av Magdalena Hoof - 18 april 2011 08:31

Det känns redan tomt, men han har ännu inte åkt. Men det känns tomt för att jag vet att han inte kommer komma hem imorgon. Jag kommer inte hämta han halv 10 på jobbet som jag brukar dagen efter. Nu vet jag att vi inte kommer ses förren på lördagförmiddag nästa gång. Med lite tur så kanske dom får åka hem redan på torsdag, men det är inget att räkna med. Så jag räknar med lördag.

Jag har nästan ångest. Jag vet inte varför. Jag vill bara inte vara ensam så länge. Jag har inte så mycket att göra. Inget jobb att gå till. Inga direkta vänner som har tid att träffas och göra något, och jag har inga pengar att göra något för heller. Det är tur min fina syster finns. Och så kan jag ju alltid åka hem till föräldrarna om jag blir sällskapssjuk vilket jag säkert kommer bli redan om några timmar.


Jag har aldrig tyckt om att vara själv. Jag vill ha folk runt omkring mig. Många säger att det är så himla skönt att få vara själv ibland, men nej, jag tycker inte det. Jag vet inte vad jag ska göra då. Ofta så städar jag, och lyssnar på musik när jag är själv. Det är ju något jag faktiskt ska göra i veckan. Inför helgen. Och ta långpromenader med Roxy var det tänkt också. Men fick jag välja så skulle jag inte vara själv mycket mer än så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards