izoldesmamma

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Magdalena Hoof - 30 mars 2010 16:49

Dåligt med uppdateringar nu, ja verkligen!

Har varken haft lust eller ork att skriva.

Men det har hänt en del sen sist iallafall.


I lördagskväll kom jag hem igen från Sandviken. Det var precis så jobbigt som jag förstod att det skulle bli att lämna det värdefullaste man har igen. Ibland kan jag ångra att jag flyttade, men det är endast för att henens skull. Inget och ingen annans skull.

Söndagen var ett rent helvete. Jag grät så fort jag klev upp ur sängen så jag låg kvar till halv 4 och läste. Sedan tog jag mig upp och duschade och sedan kändes det mycket bättre.


I måndags, igår, skulle jag på intervju hos Sodexho. Det gick skitbra för idag ringde han och sa att jag ska börja jobba på torsdag!

Imorgon ska jag dit och få kläder och annan information. Det känns nervöst och lite skrämmande att börja jobba nu igen efter att ha varit hemma så pass länge. Men jag vet att man snabbt kommer in i det igen och jag hoppas jag kommer trivas. Det är tydligen en halvtidstjänst till att börja med.


I helgen är det dags för påsk igen. Vi hade planerat att åka till stugan men det sket sig totalt. Inga pengar = Ingen stuga.

Känns riktigt tråkigt faktiskt eftersom det kommer vara fullproppat med folk där uppe i helgen och pimpeltävling och skoteråkning. Det känns inte alls lika roligt att behöva stanna i stan.


I Sandviken var Izolde hemma från dagis förutom i torsdags. Då grät jag igen hela dagen och mådde skit så T lämnade henne på dagis. Jag hämtade henne lite tidigare sedan och på kvällningen efter middagen åkte jag med 3 vänner till Valbo. Var så himla mysigt att få träffa dom igen. Fast jag egentligen inte alls hade någon lust att åka till ett sketet shoppingcenter den dagen. Men ångrar det inte.

Fredagen blev det god mat och fredagsmys med lilla älsklingen.

I helgen åker dom till farfar och hälsar på. Hade hellre sett att dom kom hit och hälsade på, men det ska som tydligen göra ganska snart verkar det som.

Och om en månad knappt fyller hon år! 3 år! Då åker vi ner på kalas och då har hon dessutom gymnastikuppvisning. Det ska bli jättekul att se. Hon kommer vara så stolt! Och jag med såklart!


Ovido - Quiz & Flashcards