izoldesmamma

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Magdalena Hoof - 8 mars 2010 18:14

I helgen blev min lilla prinsessa magsjuk. Och hennes pappa med. Och nu är nog farmor också magsjuk snart eftersom hon tillbringat större delen av helgen hemma hos dom, med dom. Men hon får skylla sig själv då tycker jag.

Det känns jobbigt att inte kunna hjälpa till just nu när jag vet att båda är sjuka. Som till ex skulle jag kunna gå och handla till dom eller ordna mat eller något annat som behövs. Men nu är det som det är.

Och magsjuka är inte kul att ha.

Kommer ihåg då vi alla 3 åkte på vinterkräkan när vi satt på planer till Thailand 2008. Izolde hade blivit dålig dagen innan och spytt någon gång men jag tänkte aldrig på att det var vinterkräkan då.

Det slog mig sedan på planet när jag började spy som en galning och fick springa på dass miljoner gånger. Och samma sak för T.

Det var vidrigt!

Jag spydde överallt då. På planet, när vi klev av planet, i transferbussen till hotellet, i receptionen på hotellet och på badrumsgolvet inne på rummet. Så jag lider med dom, det gör jag. Stackrarna.

Och själv är jag förkyld i näsan. Täppt och svullen på något konstigt vis som jag aldrig förr varit.

Kan knappt andas när jag vaknar på morgonen så det är ett under att jag lever...

Idag jobbar Tony efter att ha varit hemma en vecka i förkylning. Jag började med en uppgift (som skulle vart inne i fredags) men jag har inte alls gjort klart den. Jag började med den och skickade in det gjort för att se att jag är på rätt väg bara, så hoppas jag får svar imorgon ganska snabbt på det.

Imorgon är det dessutom dags för mig att gå till frisören. Och göra håret ljusare. Ganska mycket ljusare. Det ska bli väldigt intressant!

Ovido - Quiz & Flashcards