izoldesmamma

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Magdalena Hoof - 10 mars 2010 17:51

Mamma åkte ju på magsjuka natten till i tisdags och har sedan varit hemma. Jag, nojjigast i världen när det handlar om just magsjuka, fattade ju direkt att jag också skulle åka på den, men det har jag inte gjort....än. Men, jag har fått jätteont i magen istället. Långt ner i magen. Känns konstigt. Jättekonstigt.

Igårkväll och inatt hade jag så ont så jag kunde knappt röra mig, men idag känns det bättre. Men fortfarande ont.


Håret ja, det blev ju bra det. Alla inne på NFI blev tillslut engagerade i mitt ljusa hår och skulle komma och titta och fråga. Det känns suveränt! Och så roligt att det faktiskt fungerade så pass bra!


Izolde skulle vara hemma resten av veckan fick jag veta idag.

Hon ringde mig idag, min lilla älskling och sa att hon skulle komma imorron. Det stockar sig i halsen på mig så fort hon säger så eftersom jag vet att det inte är så. Men jag har planer på att snart åka ner dit ett tag och hälsa på. Eller ta henne hit upp.

För nu har jag som bestämt mig mer eller mindre för att sluta plugga ändå. Det går bara inte. Jag är duktig att läsa det som ska läsas, och gör närvarouppgifter och prov, men när det väl kommer till betygsamtalen, då går det åt pipan. Och jag förstår inte varför just betygsamtalet ska ha så stor påverkan av betyget när man faktiskt har gjort allt. Jag kommer aldrig kunna plugga in en hel bok i skallen och sedan kunna redogöra för varje fråga läraren ställer, så jag ger faktiskt upp nu. Det är ingen mening.


Jag söker jobb istället och ska faktiskt på en intervju imorgon 12:30. Hejja mig! Det är som personlig assistent åt en tjej så jag hoppas det skulle kunna fungera.

Sökte dessutom jobb som glassbilschaufför nyss med. Så det är bara att ligga i och söka, söka, söka!

Hejja hejja, och inte ge upp!

Ovido - Quiz & Flashcards