izoldesmamma

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Magdalena Hoof - 14 mars 2010 15:15

Länk till Aftonbladet, och jag kan inte annat än att hålla med!


http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2010/article6774636.ab


Hennes låt var tråkig (en enda lång snoozefest) och hon utmärker sig inte ett dugg.

Tyvärr Anna!

Av Magdalena Hoof - 14 mars 2010 12:02

INTE Salem Al Fakir!

Snacka om att jag blev ganska less igårkväll när Anna Bergendahl går och vinner. Hon kommer inte ha en chans i The Grande Finale, men när har Sverige senast skickat något som faktiskt varit bra?

Carola var väl senaste som fick en bra placering.

Sveriges nya signum har blivit något helt annat, taskig musiksmak.

Nej tacka vet jag den gamla Melodifestivalen.


Och så som grädde på moset gick det åt skogen i en pokerturnerning som jag stuttit med ett bra tag igårkväll.

Det gick skitbra och det var runt 50 pers kvar av nästan 1000 spelare och jag fick AA och går all-in. Men såklart så får en sämre hand, som vanligt, vinsten tillslut efter att alla kort lagts ut.

Snacka om jag var less.

Jag packade ihop och gick hem.


Idag har jag planerat in en promenad till Divisionsgränd och hälsa på Cattis och lilla Vincent en sväng.

Det är konstigt ändå att man inte ses så mycket som man faktiskt borde göra nu när man ändå bor i samma stad igen.

Ändring Fru Hoof!


Och så vill jag "flytta hemifrån" snart. Mailat med en karl i Brunflo om att få hyra hans tvåa i andrahand, och det verkar inte vara några problem men vi vill ju gärna se på den också. Så kanske, inom en väldigt snar framtid, kanske vi kan flytta ihop på riktigt. Jag längtar!


Och så vill jag ha ett jobb nu.

Jag har lagt ner skolan helt och hållet nu. Det funkade inte.

Måste till AF imorgon och få bekräftat att jag verkligen ska få gå lastbilschaufförsutb i maj. Jag tror inte riktigt på att jag ska det, och jag har inte fått papper på det heller så jag börjar ana ugglor i mossen. Men det skulle jag inte bli ett dugg brydd över om det skulle vara så, för jag har ändå otur med det mesta så varför inte med det här?


Ovido - Quiz & Flashcards