izoldesmamma

Alla inlägg under februari 2010

Av Magdalena Hoof - 20 februari 2010 23:16

      


Jag bryter ihop.

Fullständigt.

Hur ska man kunna sova om man bara gråter?


Av Magdalena Hoof - 20 februari 2010 17:01

Nu har jag gått ner 2 kg allt som allt hittills och då har jag inte tränat en enda gång den här veckan.

Men imorgon kl 18 är det dags för spinning igen.

Och sedan ett pass på tisdag.

Jag äter mat som vanligt. Jag vill inte hålla på med någon slags diet där man måste lägga till eller ta bort, men man blir på något vis lite mer eftertänksam om vad man stoppar i sig.


Idag på eftermiddagen var så otroligt sugen på något. Men hade inget hemma.

Nu känner jag inget alls. Och snart är det middag, hemmagjord pizza!


Jag tror att Izolde har lite feber. Hon har varit ganska tussig och smågnällig på eftermiddagen. Men jag har inte fått ta tempen på henne. Hon vägrar.

Imorgon ska hon åka hem till sin pappa igen och jag har lite småångest inför det för jag vill ju såklart ha henne kvar här uppe hos mig.

Jag vill inte lämna tillbaka henne.

Tycker att dom kan flytta upp hit dom också.

Av Magdalena Hoof - 20 februari 2010 13:01

Ja, det blir ju inget radhus för våran del, inte i Tandsbyn iallafall.

När vi kom utanför på vägen så blev både jag och Tony kär på en gång i området och tyckte det såg helt perfekt ut.

Vi kom in och det såg helt ok ut.

Vi gick runt och kikade och sedan var jag ju tvungen att fråga, när jag såg att det var direktel, hur mycket deras elräkning låg på.

Vi fick en smärre chock när dom berättade att deras elräkning för 2 månader låg på 4600 spänn!

Snacka om besvikelse.

Dessutom var det rena rama fuskbygget.

Det drog från lysknappar och fönster och dörrar och var allmänt dåligt allting.

Fan så synd!

Vi hade hoppats så mycket på det där.

Men skam den som ger sig.

Nu står vi på kö på ett till radhus och 2 lägenheter.

Bara att hoppas att man får någon av dom istället då.

Av Magdalena Hoof - 19 februari 2010 22:02

Jag känner mig fan dum i huvudet som inte ens klarar av att analysera och skriva en analys av en text.

Men jag vet inte hur man gör. Jag känner mig trögast i världen som inte ens klarar av att slutföra ett prov.

Det är bara att inse, fast det gjorde jag för länge sedan, att jag INTE, med benämning på INTE, är ett läshuvud.

Jag tycker det är tråkigt.

Värdelöst!

Jag försöker verkligen, det gör jag, men jag blir så frustrerad tillslut när det inte går så jag börjar nästan grina.

Och det blir ju inte direkt bättre av att dom sitter och gapar inne i vardagsrummet över hockeyn. Koncentration noll.

Det här suger!

Börjar ångra att jag gav mig in på det här igen.

Biologin gick mycket bättre, men filosofi, jag har inte fattat ett enda dugg under hela kursen så hur ska jag förstå något nu när jag sitter med ett jävla skitprov som dessutom är på tid?

Jag hoppas innerligt att dom andra kurserna är bättre.

Jag skiter i om jag får ett IG i filosofi. Jag trodde ämnet var annorlunda. Trodde inte att det var såhär iallafall.

Men nu vet jag och jag tänker aldrig mer ta i ämnet ens med tång. ALDRIG!

Av Magdalena Hoof - 19 februari 2010 17:40

1. Hur gammal är du om fem år? 31

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min dotter, min underbara karl och min pappa! 

3. Hur lång är du? 1,76 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Road Trip (en tvåa)


5. Vem ringde du senast? Syrran

6. Vem ringde dig senast? Älskling                

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Ok


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror helt på vem det är eller vad saken gäller


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? 19/2-10 kl 17:43

11. Vilken ögonfärg har du? Mörkbruna


12. När vaknade du i dag? 8:00

13. Vilken är din favoritjulsång? Have yourself a merry little x-mas med Diana Krall

14. Vilken är din favoritplats? På en solig strand i ett varmt land med dom jag älskar


15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus


16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då bor jag här uppe i Norr och trivs. Kanske ett stort, vitt, fint hus med mannen i mitt liv, bra jobb och allt det där.


17. Vad skrämde dig om natten som barn?

 Ika i Rutan 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?  Izolde när hon gör sin Sumo-look-alike


19. Hur stor är din säng? 120

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på om det är kallt eller varmt


22. Hur många kuddar har du i sängen? 3, och jag har 2 av dom

23. Hur många landskap har du bott i? 2

24. Vilka städer har du bott i? Östersund och Sandviken

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota


26. Är du social? Ibland

27. Vilken är din favoritglass?
Tycker inte om glass så mycket

28. Vilken är din favoritefterrätt? Mammas citronefterrätt!


29. Tycker du om kinamat? Ja!!

30. Tycker du om kaffe? Kan dricka ibland men jag vet inte

31. Vad dricker du till frukost? O´boy som ungarna, eller juice.

32. Sover du på någon särskild sida? Det vet jag inte


33. Kan du spela poker? Jomenvisst


34. Tycker du om att mysa/kela? Klart!


35. Är du en beroendemänniska? Fick höra igår en sak som jag är beroende av, annars inte


36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej


37. Vill du ha barn? Jag har redan ett barn


38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet om man är utomlands, annars pool!

41. Vad spenderar du helst pengar på?  Dottern och inredning

42. Äger du dyrbara smycken?
Jo

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Desperate Housewives


44. Kan du rulla med tungan? Ja


45. Vem är den roligaste människan du känner? Izolde


46. Sover du med gosedjur? Nej


47. Vad har du för ringsignal? Lady Gaga - Bad Romance


48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja ganska mycket, och Izolde har använt dom


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Tonys röda t-shirt


50. Flirtar du mycket? Aldrig


51. Kan du byta olja på bilen? Nej


52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej


53. Vilken var den senaste boken du läste? Fyrvaktaren av Camilla Läckberg

54. Läser du någon dagstidning?
ÖP

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Amelia

56. Dansar du i bilen? Dansar och dansar, men diggar och sjunger gör man ju

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? One FM

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Filosofiuppgift


59. När var du i kyrkan senast? På en väns mammas begravning

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Kent och Ebbe


61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En att på baksidan när man var liten

Av Magdalena Hoof - 19 februari 2010 16:08

Det glömde jag helt bort!

Vi står ju tvåa i kö på ett radhus i Tandsbyn, ca 3 mil utanför Östersund. Det är en trea på 2 våningsplan.

Idag fick jag mail att vi kunde ringa dom som bor där och få åka och titta på den och säga om vi vill ha det eller inte.

Får vi det och det är fräscht så tar vi det.

Äntligen ett eget!

Jag vill ju ha radhus.

Annars står vi på kö på 2 andra också. Närmare stan.

Men där är kön längre.

Så bara att hoppas på det bästa nu!

Av Magdalena Hoof - 19 februari 2010 16:01

Idag blir det definitivt inget fredagsmys för min del. Jag har skola upp över öronen idag så jag vet inte hur jag ska hinna med allting. Känner mig smått stressad över det faktum att idag är sista dagen på dessa 2 ämnen jag studerat nu under 5 veckor. Men, en sak är avklarad hittills och det är teoriprovet i biologi.

Det är ett prov man endast har 6 timmar på sig att göra.

Jag har ett i filosofi med som jag ska göra ikväll när Izolde somnat.

Det tog ganska exakt 3 timmar att göra det idag. Blev klar 13:40.

Dessutom har jag 2 insändningsuppgifter på det som ska in, och 2 laborationer som jag måste göra i helgen.

Allt ska vara klar senast söndag 00:00. Så jag har som det jag gör.

För på måndag sätter jag igång med 2 nya ämnen.


Jag har verkligen inget läshuvud.

Jag tycker inte att det är speciellt spännande och jag tycker det mesta är tråkigt. Trodde faktiskt att biologin skulle vara bra mycket roligare än den var, så där känner jag mig lite lurad.

Men, nya tag nästa vecka med nya ämnen.


Dessutom känner jag mig stressad av röran i sovrummet.

Izolde har stökat ner så till den grad att nu får man hoppa mellan alla saker för att ta sig fram till sängen, som för övrigt är obäddad.

Jag hatar den här röran men jag känner inte att jag har riktigt med tid att städa idag heller.

Tony kläckte ur sig att det var stökigt, jamen fel att plocka ihop lite då då? Karlar!


Tycker synd om Izolde idag med för att jag inte kan vara med henne så mycket. Tony fick pyssla med henne på förmiddagen medan jag gjorde provet, och så tog han med sig henne till affären innan han åkte till jobbet. Är lättirriterad och vill inte bli störd när jag håller på med skolan för då tappar jag fokus på en gång. Och hur lätt är det att plugga när man har en treåring hasande i hälarna?

Inte superlätt precis.

Men jag hoppas jag får mer gjort ikväll. Och kanske inatt.


Av Magdalena Hoof - 18 februari 2010 20:23

Min mamma är bäst i hela vida världen.

Så det så!

Hon ställer upp i alla väder.

Finns där för mig hela tiden.

Vet när något inte är som det ska.


Min MAMMA!   

Ovido - Quiz & Flashcards