izoldesmamma

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Magdalena Hoof - 17 februari 2010 22:00

Har Astrid inte fått nobelpriset?

Det har jag för mig att hon visst har fått.

Men då har jag tagit fel, fel, fel då....

Ursäkta mitt felsteg! :)

Av Magdalena Hoof - 17 februari 2010 20:39

Insändningsuppgift 2 Filosofi A KLAR!   


Då var det bara en utmaning kvar, och den kan jag göra vid frukost imorgonbitti när jag läser morgontidningen kanske.

Om jag får lite ro och någon kan passa Izolde under tiden.


Känns jävligt skönt det här.

Sedan är det 2 laborationer jag måste hinna med innan söndag. Men det borde jag klara av tycker jag.

Sedan är jag klar med allt, vad jag vet.

Ska göra 5:e och sista närvarokollarna imorgon eller på fredag med.


På måndag ska jag börja med 2 nya ämnen.

Jag hoppas jag får svar från CSN snart hur det blir med pengar.


Ikväll har jag sökt 2 jobb.

Växeltelefonist och ett jobb på kundservice.

Jag tror knappst jag får något av dom, men jag har iallafall sökt.


Nu blir det lugnt resten av kvällen.

Slocknar nog tidigt.

Hoppas att Tony sover hos mig fram till hockeyn börjar inatt.   

Av Magdalena Hoof - 17 februari 2010 17:43

Hon fick Nobelpriset när hon dött. Vad är det för mening med det när hon ändå inte kan njuta av det?

Hon som gjorde så mycket bra för barnen, och som fortfarande lever kvar, i både stora och små.

I generation efter generation kommer hennes filmer visas i hemmen.

Alla har vi minnen sedan vi var små och såg hennes filmer och läste hennes böcker.

Och nu är det min dotter som ser på filmerna och läser böckerna. Det blir en liten nostalgitripp när man ser Karlsson på taket, Pippi på rymmen och Emil i Lönneberga.

Men varför kunde hon inte få priset innan hon dog?

Det är kanske för att när folk dör som man inser vad dom faktiskt har åstadkommit.


Länge leve Astrid och hennes underbara fantasivärld för både stora och små!

CSN

Av Magdalena Hoof - 17 februari 2010 15:05

Undrar hur många av alla som ansöker om studiemedel från CSN som får samma svar som jag, att det krävs ytterliggare tid för att dom ska kunna besluta?

Jag fick det svaret idag, att det dröjer ytterliggare innan besked kan ges.

Jag har mer eller mindre insett att jag inte kommer få pengar av CSN. Och jag håller på att få magsår av det.

Jag skickade iväg ett akut-sms till mamma och bad nästan om att hon skulle kolla om det inte, trots allt, finns något litet extrajobb på hennes jobb. Jag har frågat henne förr men då sa hon tvärt nej, men det är ju kris! KRIS!! Jag måste ju få pengar på något vis men det verkar hopplöst just nu.

I maj, om jag nu kommit in på den där jäkla utbildningen (man vet ju aldrig med AF nu för tiden), så får jag lägstaersättning och det är inte mycket alls. Men fram till dess då?

MAGSÅR = dagens ord

Av Magdalena Hoof - 17 februari 2010 13:59

Idag åkte vi och hälsade på min moffa, Izoldes gammelmoffa.

Vi fick fika och vi pratade lite innan Izolde ville åka hem.


Jag och Izolde


Izolde 


Izolde

    


Tony och jag


Izolde 

 

Izolde

   


Tony och Izolde

  

Av Magdalena Hoof - 17 februari 2010 09:31

Jag tycker att all snö börjar bli äcklig nu. Det är så mycket och det känns inte som att det finns något slut på det.

Det är mitten av februari nu och jag vill bara att det ska bli vår nu. Jag vill ha väck all snö, hit med det där gröna och fina, och så vill jag ha en uteplats där jag kan sitta och dricka goda drinkar och lapa sol. Är det verkligen för mycket begärt, va?


Pratade med Izoldes pappa imorse och det hade kommit en massa mer snö där nere inatt och nu skulle det sätta igång igen där. Det kunde komma uppåt en halvmeter med nysnö.

Jag hoppas och ber att det INTE kommer hit upp.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards