izoldesmamma

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Magdalena Hoof - 14 februari 2010 20:28

Det var riktigt härligt väder ute idag så vi åkte ner till Badhusparken för att få vara ute och ha lite mysigt.

Vi åkte vid halv 12 och kom hem efter 14.

Vi lekte i lekparken, gick en bra bit ut på isen, försökte få Izolde att åka hästsläde, det gick sådär. Hon satte sig i släden men sedan ville hon av, så vi fick pengarna tillbaka.

Jag satte mig på den långa solbänken och solade ett bra tag medans momma och moffa lekte med Izolde i lekparken. Livet var bra härligt då måste jag erkänna. Solen värmde och man kunde känna hur våren närmade sig äntligen!


Bilder kommer snart!

Av Magdalena Hoof - 14 februari 2010 08:25

Igårkväll när Izolde somnat vid 21 såg jag klart på melodifestivalen och sedan satte jag mig och pluggade lite faktiskt.

Jag gjorde närvarouppgift och delprov 2. Det gick nog inget vidare med någon av dom. Jag var trött och hade inte läst igenom riktigt och orden flöt på något vis bara ihop. Men jag gjorde det iallafall.

Vid 11 kom Tony hem från klubben och halv 12 var jag klart.

Då gick vi och la oss.

Fast han la sig i datarummet efter ett tag.

Sedan vaknade Izolde så jag flyttade över henne till min säng och sedan var hon vaken ett bra tag.

Jag höll på att somna då hon vaknade så jag blev väl inte jätteförtjust i det, men fanns inget att göra åt.

Hon kanske hade drömt?

Hon var lite gnällig, men efter ett tag somnade hon om, utan välling. Ett steg i rätt riktning.

Och jag trodde att hon skulle sova lite längre idag eftersom hon somnade sent igårkväll och var vaken inatt så länge, men 7:15 klättrade hon över mig och skulle ner på golvet.


Idag blir det nog lite korvgrillning i Badhusparken om det inte är för kallt. Jag, Izolde, mamma och pappa.

Tony ska jobba 12-17.

Och visst ja, det är ju alla hjärtans dag idag med.

Kanske världens mest onödigaste dag?

Tycker iallafall jag.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards