izoldesmamma

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Magdalena Hoof - 15 februari 2010 20:15

På begäran kommer här vad jag fick i prsent ikväll:

Det blev en digitalkamera och 2 biobiljetter!

Äntligen en ny kamera som jag velat ha sedan i våras då min gick sönder på en kryssning. (kryssningar är aldrig bra, ni ser)


Av Magdalena Hoof - 15 februari 2010 18:31

Då var man 26 år gammal.

Närmare 30 än 20.

4 år kvar till 30, det är ju ingenting det.

Vad gör jag när jag är 30 då?

Är jag gift?

Har jag fler barn?

Var bor jag?

Vad jobbar jag med?

Lever jag ens?

Hur ser jag ut?

Hur bor jag?

Har jag bil?


Många frågor som ska besvaras till dess.


Dagen slutade med smörgåstårta till middag och lite paketöppnande.   

Av Magdalena Hoof - 15 februari 2010 13:52

Igår då vi var i Badhusparken så tappade momma bort Izoldes älsklingsak, nämligen Snuttan.

En trasa med ett kaninhuvud och en plastring, som hon haft sedan hon föddes. Den har hon med sig precis överallt och självklart blev hon helt förstörd när hon insåg att den faktiskt var borta igår.

Vi letade på dom ställena utom på isen i Badhusparken igår, men utan resultat, så idag for vi ner igen för att se om vi hade turen idag.

Vi sökte här och där och frågade i kiosk och Sjöbutik, men ingenting.

Sedan när vi skulle gå till bilen så såg jag något hänga på en pinne nere på isen. Tony gick ner och kollade vad det var, och gissa om jag blev glad när jag såg att han tog med sig det. Det var Snuttan!

Jag blev så glad så jag fick tårar i ögonen.

Izoldes älskade Snutta!


Här kommer bilder från Badhusparken igår och några bilder från pulkaåkningen idag på förmiddagen.


Badhusparken

 


Vincent och Izolde

   


Cathrin och Vincent

    


Vincent

  


Tony och Izolde

  

Av Magdalena Hoof - 15 februari 2010 09:05

Igår fick jag höra dom absolut vackraste orden man kan höra som mamma.

Izolde sa: Mamma, jag om dig!   

Hela halsen stockade ihop sig och jag kunde knappt prata.

Min lilla älskling har aldrig sagt så innan och att få höra det första gången var nog det absolut bästa som hänt mig, förutom när hon kom till världen.


Och idag var det tydligen min fördelsedag också.   

Det blir smörgåstårta, det godaste som finns, till middag!


Nu ska vi upp till Körfältet och träffa Cathrin och Vincent och åka pulka med dom. Varm choklad följer med!   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards