izoldesmamma

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Magdalena Hoof - 12 februari 2010 17:55

Alla ska göra efter sin förmåga på passen och det är ju självklart. Men idag när jag sneglade runt lite när vi gjorde armhävningar så ser jag att merparten av alla faktiskt inte gör armhävningar alls. Utan något annat som ska se ut som armhävningar.

Jag står på knä och gör riktiga och klarar nästan hela vägen nu för tiden. Stå på tå orkar jag inte, men jag siktar på att klara av det tillslut också och orka hela vägen.

Men det jag tänker mer på är att om man inte ens försöker göra riktiga när man står på knä så får man väl inte ut så mycket av det kanske?

Jag kanske har fel.

Men, alla är ju olika såklart. Det är mer en fundering jag har runt det bara. Det är ju tokjobbigt också, men jag känner skillnad på att jag orkar mycket mer nu än från början.

Jag fortsätter med mina armhävningar och siktar in mig på att snart kunna stå på tå och göra RIKTIGA armhävningar.

Mitt 4:e pass denna vecka och nu känner jag att jag är riktigt trött i ryggen. Så nu blir det vila hela helgen och så får vi se om jag kommer iväg på någon träning nästa vecka när Izolde är här.

Imorgon kommer hon, min lilla älskling!   

Av Magdalena Hoof - 12 februari 2010 09:25

Igår efter träningen fick jag så himla ont i ryggen. Jag ville bara ligga ner. Följde ändå med Tony en bit till hans jobb och när jag kom hem så blev det ryggläge större delen av kvällen.

Jag vet inte om det är träningsvärk eller om det är en sträckning. Men det känns mer som träningsvärk idag. Kanske tränade jag ryggmusklerna så pass igår så jag faktiskt fick träningsvärk? Då är det väl bara att tacka och ta emot. Då kanske jag kan köra ett fredagsjumpapass i eftermiddag med? Jag hoppas.

För när Izolde kommer så tvivlar jag på att jag kommer få åka iväg utan henne och träna. Fast hon kanske kan vara med på jumpan och springa runt där hon med?

Skulle vara roligt att se.

Men jag hoppas jag kan få komma iväg någon dag så man inte tappar flåset.


Nu blir det en liten tripp till sjukhuset!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards