izoldesmamma

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Magdalena Hoof - 28 juni 2011 23:30

När sommaren är slut så börjar ett nytt kapitel i livet. Det blir höst, man fryser, man drar på sig sina tjocka koftor och halsdukar och kanske nya fingervantar man köpt. Höstskorna åker fram ur garderoben, och luften känns härlig och klar, inte så kvav som nu under sommaren. Löven på träden färgas gula, röda och tillslut bruna och dalar sakta ner till marken och lägger sig som ett vått täcke över den gröna gräsmattan. Blommorna vissnar och skrumpnar ihop till en torr, brun stjälk. Fåglarna flyttar till varmare breddgrader. Solen värmer inte alls lika mycket längre och tidiga mornar, då dimman och daggen fortfarande ligger kvar över gräset, kan man andas rökmoln då man huttrande går till bilen för att åka till jobbet.

Om jag gillar hösten? Nej, det kan jag inte påstå. Men den här hösten kommer jag tycka om.

Av Magdalena Hoof - 28 juni 2011 15:35

Mitt konto ekar fortfarande tomt. Jag har ringt chefen som bad en annan kvinna ringa upp nu på eftermiddagen för att ta mina uppgifter. Jag frågade ju såklart när lönen skulle komma in. Om en månad, blev svaret. Men jag sa att jag måste ju ha pengarna nu. Det är ju från det jag jobbade i maj, fortsatte jag. Då sa hon att jag fick ringa chefen igen, vilket jag gjorde och pratade in ett meddelande på mobilsvar. Han har fortfarande inte ringt upp. Jag hoppas att jag får pengarna, för hur vi ska klara oss ända till nästa lön annars är en jävligt bra fråga! Hade inte skatten på bilen och lånet, (blev dubbelt på det denna månad) som skulle komma först nästa månad, kommit hade det inte vart några problem, men nu blev det väldiga problem! Fan!


Det var väl inte det här man trodde när man väl börjat jobba, att man skulle bli utan lön. Sådant ska ju fungera som en klocka utan att man ska behöva vara orolig för att bli utan. Inte konstigt att man har svårt att somna på nätterna och ligger vaken ibland långt inpå småtimmarna. Det har jag nästan slutat med sen jag började jobba, men sedan i söndagsnatt har jag grubblat en massa igen. Jag SKA ha min lön nu, sen får dom säga vad dom vill. Det är inte mitt fel att dom gjort fel, så gör om, gör rätt för guds skull!

Ovido - Quiz & Flashcards