izoldesmamma

Alla inlägg under april 2010

Av Magdalena Hoof - 13 april 2010 22:10

Min dator typ kraschade förra veckan och jag har inte haft någon sen dess. Eller jag har smygit mig in på mammas ibland för att kolla mail och söka jobb, men inte mycket mer.

Men idag kollade syster upp den och då fungerade den iallafall men fortfarande segare än kola. Jag blir så less! Den måste verkligen omformateras och göras om helt och hållet.

Så jag hoppas den blir mycket bättre då.

För då ska vi skaffa en ny till mig, en liten rosa mini PC så får Tony den här av mig. Eftersom jag råkade ha sönder hans...

Men vi får se. Inget är bestämt iallafall.


Den senaste veckan har det väl inte hänt så mycket.

Det har varit ganska mycket sol så jag har solat en del och fått färg och en miljard fräknar.

Vi hade grillpremiär i lördags. Fläskkarré och potatis och rotfrykter i ugnen. Mycket gott. Sedan spelade vi sällskapsspel några timmar.

Jag var iväg igårkväll och tränade för första gången på en månad. Har träningsvärk idag. Vill iväg på lunchen imorgon igen om jag kommer iväg.

Annars blir det nog promenad med Cattis på kvällen.

Är sugen på bilbingo på lördag, men det beror lite på väder och vind. Söndag kanske min dator ska omformateras.


Och nästa fredag, den 23:e, fyller min lilla flicka 3 år!!

Fatta vad stor hon blivit! Min lilla bebis.

Hon ska få en cykel i present. Och säkert en massa mer men av mig och hennes pappa blir det en cykel iallafall.

Av Magdalena Hoof - 4 april 2010 15:53

Min hjärna är som en enda stor drömmande trädgård. Dagdrömmar och nattdrömmar och jag tycker inte om det.

På dagen kan jag iallafall bestämma själv vad jag ska drömma om men på natten är det omöjligt. Då poppar dom mest bisarra bilderna upp och jag kan må dåligt hela dagen efter.

Inatt tex så drömde jag om exet. Att jag var och hälsade på och jag var ute och gick. Så sågs vi på en butik och pratade och sedan sa han att han skulle gå och ville ha en puss. Han sa: Jag vet att du har en kille men kom och ge mig en puss. Din kille är iallafall en idiot.

Hmmmmm......

Och så drömde jag en massa annat idiotiskt.

Natten till igår drömde jag att en atombomb släpptes här i stan och jag tog skydd i syrrans garage som var ett skyddsrum.

Men idag är det sol och jag har solat en del så nu är mitt ansikte fullt av fula fräknar igen. Det är just nu det är så fult. När man är sådär vinterblek i huden, och så ploppar alla fula fräknar upp. Mycket finare när man fått en fin brun färg så dom inte syns lika väl. Tur det finns smink!


Sett Dating in the dark?

Sjukt program. Alla hånglar med alla typ och sedan när dom får se varandra får dom panik för dom är så oattraktiva typ. Nej men nästan. Ja, jag vet inte jag, men ett totalt meningslöst program iallafall.

Av Magdalena Hoof - 3 april 2010 22:12

Jag har inte sett en enda påskkärring i år. Var tog dom vägen?

Flög alla till Blåkulla? Eller har själva påskkärringandet gått ur tiden?

När en annan var liten gick man ju runt alla gårdarna där på Anarisvägarnas radhusomården och knackade dörr och fick godis och ibland tråkig frukt av snälla pensionärer. Men nu för tiden ser man dom aldrig. Kanske för att man inte längre bor i radhusområden?


Den här dagen har bestått av sol och vårkänslor. Vi klev inte upp förren halv 12 idag på riktigt. Tony gick upp vid 10 men jag låg kvar och sov en stund till. Sedan kom han och la sig en stund innan jag hoppade in i duschen. Det är så mysigt att ha någon att vakna med och få kramas med varje morgon. Jag älskar det!

Malin och hennes Ola kom senare i eftermiddag och stannade till nyss. Vi har ätit och druckit gott, 3-rättersmiddag, godis och söt smörkolalikör.

Proppmätt, javisst!


Igår var vi 4 på Boda Borg och försökte knäcka några uppgifter i dom 17 cellerna som finns. Vi klarade 6 celler men var in i i stort sett alla. Det var sådär, mycket roligare när man var mindre.

Imorgon hoppas jag på mera sol och då tänker jag sitta ute på altanen och lapa lite.

Sedan var den här påsken över och förbi.

Jag vet inte jag...det här med påsken känns lite överflödigt på något vis. En massa jävla mat och godis så man blir sådär äckligt mätt och bara vill ligga i sängen i en vecka typ.

Men mysigt ändå bara för att man samlas några stycken.


Så fortsatt Glad Påsk!


Av Magdalena Hoof - 1 april 2010 19:32

Det mesta i mitt liv känns gå fel. Jag vet att det inte riktigt kanske är så, men idag känns det inget bra alls.

Började på nytt jobb idag, fast det var inget riktigt, utan ett inhopp som vikarie. Skulle gå intro idag men kände nästan på en gång att det var fel. Allt var fel. Fel, fel, fel! Jag har aldrig känt på detta vis förut när det gäller jobb utan jag har som härdat ut när det känts för taskigt men det här? Nej jag vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska förklara eftersom jag inte vet själv vart problemet ligger. Det är bara så jävla fel! Så efter några timmar så bestämde jag mig för att säga till chefen att jag nog fick tacka för mig ändå. Han ringde upp just då och då sa jag som det var. Han tyckte det var tråkigt och senare när jag träffade han sa han att jag kunde fundera över påsken och se hur jag ville göra och kanske att jag kunde ta något ställe bara och inte allt som jag egentligen skulle. Så det var ju ett schysst erbjudande iallafall, men jag vet inte.

Kanske, kanske inte. Nej, det går inte.


Ikväll spöregnar det, på gott och ont. Skönt för då försvinner snön men det är jävligt deprimerande att se hur det vräker ner utanför fönstret. Jag behöver solljus nu. Det har varit mulet och grått alldeles för länge nu. Sådana här dagar känns allt hopplöst. Det är sjukt att vädret ska spela in så mycket i ens humör. Men kanske är det för att man längtar så mycket efter värme och sol just nu.


Igårkväll åkte jag och Tony in till akuten. Han har ju haft så ont i benet under en vecka men igårkväll fick jag till och med hämta han på jobbet för det gick inte att koncentrera sig. Sedan ringde han 1177 och där tyckte dom han kunde åka till akuten, så det gjorde vi.

Kom in efter 20 och 1 timme senare fick han komma in på ett rum. Där satt vi i drygt 3 timmar innan läkaren äntligen kom och kikade på benet. Stackarn hade så jävla ont så hela han skakade när läkaren böjde och bände på benet. Han fick åka in på röntgen. Jag väntade i väntrummet och försökte sova en stund. Men det gick inte. Jag frågade om han kunde köra bil alls, och han sa att det skulle väl gå bra, så det slutade med att han körde hem mig efter 1 inatt, hemma vid halv 2, sedan åkte han tillbaka för att vänta på läkaren igen och svaret från röntgen. Halv 4 inatt kom han hem. Tycker så synd om min älskling som haltar runt här hemma och har ont hela tiden.

Diskbråck eller muskelinflammation tydligen...återbesök om en vecka.

Jag sov till 5:30 då jag skulle upp, och gjorde mig klar för att gå och hämta firmabil och åka upp till Torvall och Lantmännen. Hyffsad pigg, inte alls.

Kom hem efter 10 och la mig, frusen som få, och försökte somna. Jag sov till 15.


Snart kommer Malin och hennes kille hit. Trevligt tycker jag. Ta ett till glas vin kanske.


Idag fyller lilla Anna hela 30 år!

Så grattis min kära vän och hoppas du haft världens bästa födelsedag!!

Hipp Hurra för ANNA!

Ovido - Quiz & Flashcards