izoldesmamma

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Magdalena Hoof - 8 mars 2011 10:44

Nu är det vår i luften på riktigt! Solen skiner, dock till och från men ändå, och vattnet rinner efter gatorna, snön smälter och man är sådär lycklig. Man går runt och mår bra och svävar på moln nästan. Sommaren är på väg, solen och värmen.


Idag jobbar älsklingen igen. Känns verkligen att det inte är lika ofta som då hans jobbarkompis var hemma pappaledig. Nu är det någon gång i veckan. Visst, det är skittråkigt att sitta ensam hemma ett helt dygn och typ vänta, men det går bra.

Idag ska jag dock träffa Camilla. Ska hem till henne och fika. Jag umgås ju inte med någon nästan, så det är ganska tråkigt att inte ha en riktig vän att träffa i vått i torrt.

På ett sätt kan jag förstå att alla man känner inte har tid pga jobb, familjen eller utbildning, men jag tycker det är skittråkigt att det är så. Hade kanske inte riktigt tyckt det var lika tråkigt om jag själv hade haft en familj att ta hand om. Vad vet jag...


Idag har jag, trots att jag inte vill hyra av dom, anmält oss på 3 fyror här i stan. Vi måste ha något större och det måste vara en fyra. Kollade lite på treor men det kommer bli typ samma sak, så då kan vi lika gärna bo kvar. Så en fyra behöver vi. Jag ligger inte först i kön på dom lägenheterna, men inte sist heller. Bara att hoppas nu då, men jag tvivlar. Känns så totalt hopplöst att få tag i en fyra i den här stan. Vi behöver verkligen få ett eget sovrum och ett riktigt vardagsrum, och kunna ge Tonys dotter ett eget rum.



Ovido - Quiz & Flashcards