izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Inredning

Av Magdalena Hoof - 31 augusti 2010 21:00

Nu har vi just satt upp vinyltexten vi köpt. Det var inte det lättaste kan jag meddela. Vi försökte värma fast den och trycka fast den, men inget fungerade riktigt. Men nu sitter den på plats i sovrummet. Kärlek är vad det handlar om.

 

  

 

Det var Tony som valde den och inte trodde väl jag att han om någon var så pass blödig att han skulle välja just denna!

 

Renoveringen här hemma ligger på is just nu. Det blir inte mycket gjort alls. Fondtapeten i sovrummet ska upp så småningom och jag hoppas på lördag. Jag vill dessutom få till hallen här uppe för jag hatar tapeten som sitter där nu. Ful och blå. Och dessa extremt fula golv! Och det fattas lister i vardagsrummet som faktiskt är klart och sovrummet som är halvfärdigt.

Just nu är det ekonomin som sätter stopp för fortsatta renoveringar. Och jag bor hellre såhär med min älskade lycklig än i ett flott hus olycklig.

 

Här är fondtapeten Tony valde till vardagsrummet. Han ville ha svart men jag ville hellre ha något ljusare. Men det är väl såhär man gör när man kompromissar?

Jag väljer faktiskt i stort sett allting annat här hemma. Men den blev faktiskt riktigt, riktigt bra i vårat vardagsrum!

 

  

 

Försök att bortse från att det fattas golvsockel.

Den känns kanske lite vågad såhär på bild när man bara ser fonden. Resten av väggarna är vita och möblerna är ljusa. Den känns som Vi och jag tycker faktiskt om den jättemycket!

 

Jag vill köpa nya lampskärmar till vardagsrummet också.

Första gången jag såg dessa skärmar blev jag förälskad på riktigt och har längtat efter att få köpa dom.

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards