izoldesmamma

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Magdalena Hoof - 2 augusti 2010 19:42

I lördags flyttade vi alltså in här i våran nya fina lägenhet!

Och gud vad jag trivs! Redan...

Här skulle jag kunna bo länge. Lite synd bara att det inte var en trea med tanke på att vi ibland faktiskt kommer ha 3 ungar här samtidigt! Men som tur är så är det inte allt för ofta om man täkner utrymmesmässigt. Annars skulle jag inte alls ha något emot att ha 3 ungar hemma jämt. Iallafall ha Izolde hemma jämt.

Jag saknar henne så otroligt mycket hela tiden. Jag ringer varje dag för att få prata med henne men fortfarande pratar hon inte i telefonen med någon typ. Bara ibland. Nu var hon tydligen sjuk. Jättesnorig och och förkyld. Hoppas hon blir frisk snart.


Idag började jag dessutom skolan igen efter 2 veckors uppehåll, eller s.k semester. Hade lite ångest imorse men när jag väl kom dit så kändes det bra.

Kommer inom en mycket snar framtid dessutom ha uppskrivning på C-teori och jag pluggar som en dåre. Jag satt hela förmiddagen idag fram till lunch och nötte in på datorn. Så mycket så jag tillslut inte fattade vad jag läste. Så då gav jag upp och tog paus på sisådär 3 timmar. Då hade jag klarat av repetitionsfasen som man ska klara 3 ggr för att klara helt och efter lunch, strax innan 14 så gjorde jag sluttestet och klarade det också. Imorgon (om jag nu ska dit imorgon, har fått skitont i naveln så jag knappt kunde gå tidigare idag?!) så ska jag nollställa allt och göra om allting igen.

Har dessutom körning på eftermiddagen imorgon, och onsdag och torsdag med. Det vill man ju inte missa!


Och så måste jag ju gratta min älskling som idag fått nytt jobb! Hur bra är inte det då? Personlig assistent och han börjar på torsdag redan! Äntligen en fast inkomst och inte bara provosion. Ännu en sak som lättade. Nu har vi både bostad ihop och en fast inkomst. Hur skönt som helst! Nu börjar livet äntligen leka igen efter en halvtung period. Nu väntar jag bara på att få bli klar med skolan och få börja söka jobb på riktigt.


I helgen kommer Tonys barn hit och ska sova här. Det blir roligt! Men det blir nog lugnt som bara den ändå. Jag är helt slut i kropp och själ och tänkte tillägna helgen och en massa slapp bara. Men tur vi har så fin och stor lekpark här utanför bara. Kanske hyra en film vi kan se allihopa på lördagkväll?

Annars kommer det bli kanonlugnt. Tony ska jobba på fredagkväll också för den delen så...


Nu blir det dusch och kladdkaka och sedan sova gott hela natten!

Ovido - Quiz & Flashcards