izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Ännu mera regn!

Av Magdalena Hoof - 25 augusti 2010 16:00

Ja så vaknade man imorse och kikade ut bakom rullgardinen och det första man ser är regn. Regn och grått. Ville bara krypa ner hos Tony igen och sova bort dagen, men jag var ju pigg idag! Så in i duschen och gjorde mig klar för att åka till skolan.

Hela dagen har det varit 6-7 grader varmt bara. Inte kommer jag ihåg att det var såhär jäkla kallt nere i Sandviken i slutet av augusti heller? Jag jobbade ju på golfbanan dom senaste 2 säsongerna vid den här tiden och inte var det då såhär kallt då iallafall.


Idag när jag åkte hem så for jag förbi Buketten och köpte mina allra första 2 blommor med kruka hem hit. Och fler ska det bli.

Det blir lite trivsammare med blommor men nu vet jag inte vart jag ska ställa dom. Vill ju ha fint i varke rum i fönstren och så vill jag ha gardiner i vardagsrummet någon jäkla gång. Funderar på att lura med Tony när han slutat och leta gardiner.

Vi ska ju ändå ner på stan.


Idag på skolan var en bilinspektör där för att prata om vad dom sysslar med efter vägarna. På eftermiddagen var facket där för att berätta om sitt. Jag ska nog gå med i facket när jag fått jobb sen. Och byta a-kassa. Det känns som det skulle vara idé när man får ett fast jobb. Att vara med i facket alltså.


Imorgon blir det ännu lite mer hjullastarteori och ett prov och sedan körning på eftermiddagen. Hoppas jag för jag fick ingen igår som jag skulle ha.


På lördag blir det inflyttningsfest här och jag hoppas det kommer lite folk. Jag vet några iallafall, men vi blir nog inte 30 pers som det hade kunnat bli om alla kom. Men 10-15 st kanske. Så det blir ju lagomt.


Kräftor på fredag kanske?

Fick inbjudan idag till Gårdsfest här på Anarsivägen. Fan vad najs! 11/9 var det. Då blir det korv och fika på dagen och ponnyridning, ansiktsmålning, tipsrunda och fiskedamm. Senare på kvällen blir det grillning och umgås. Det ska bli kul! Så jag sa till Tony att vi kunde ju ha barnen då. Skulle vara så himla kul om Izolde kunde vara här då också, men det beror helt och hållet på hur mitt schema ser ut då.



 
 
Cathrin

Cathrin

26 augusti 2010 15:35

Facket och A-kassa ska man alltid vara med i! Oslagbart när det gäller löneförhandlingar, rättigheter och om man blir arbetslös! Tveklöst en av de vilktigaste detaljerna när det gäller vuxenlivet, enligt mig!

Gårdsfest ger väl lite nostalgiska vibbar skulel jag kunna tänka! ;)

http://cathrinlarsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards